اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تصویب مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین ابلاغ و اجرای شیوه‌نامه هدایت و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی و اتمام و تصویب مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی خبر داد.

تصویب مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار در تشریح اقدامات شاخص معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان از راهبری بیش از ۳۷۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۹,۳۰۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

وی گفت: پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی و ارتقای سامانه‌های اعلام و اطفای حریق بنادر بازرگانی و بنادر کوچک از اقداماتی است که در سال ۹۹ دنبال شده است.

وی افزود: اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ در بنادر انزلی، امام خمینی(ره)، شهید رجایی، نوشهر و امیرآباد، از فعالیت های مهمی است که در سال جاری انجام شده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش تجهیزات با اشاره به  تدوین ابلاغ و اجرای شیوه‌نامه هدایت و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی، اظهار داشت: تحویل یک فروند بارج مقابله با آلودگی، خارج سازی مغروقه اس‌ال- استار، حویل شناور دریاپاک۱  و تکمیل شروع به حمل لایروب‌های هاپرساکشن ۴۰۰۰ متر مکعبی تا پایان سال، از اهم اقدامات تجهیزاتی به شمار می آید.

وی درباره رویکردها و کارهای انجام شده توسعه‌ای در حوزه سواحل و بنادر از اتمام و تصویب مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی ۱۱  بندر اصلی خبر داد و افزود: اتمام طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر، شروع مطالعات سیستان و بلوچستان، تکمیل پروژه پایش و شبیه‌سازی سواحل خوزستان و همچنین انجام هیدروگرافی ۵۰ بندر اصلی و فرعی و منطقه از دیگر کارهای است که در بخش سواحل و بنادر انجام شده است.

اله یار در خصوص اقدامات انجام شده در بخش گردشگری دریایی از بازسازی ترمینال مسافری آبادان، بهسازی بازوی غربی موج‌شکن بندر انزلی و اجرای ۵۰ درصدی طرح توسعه بندر مسافری چمخاله خبر داد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر درباره طرح توسعه سواحل مکران، به تکمیل فاز اول طرح توسعه شهید بهشتی چابهار، شروع عملیات اجرایی احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات و شروع عملیات احداث کریدور لجستیکی بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول