اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراف به دست داشتن آمریکا و انگلیس در انجام عملیات‌های خرابکارانه در یمن

جاسوسان بازداشت شده در یمن در دومین جلسه محاکمه خود به دست داشتن آمریکا و انگلیس در انجام عملیات‌های خرابکارانه در این کشور اعتراف کردند.

اعتراف به دست داشتن آمریکا و انگلیس در انجام عملیات‌های خرابکارانه در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، امروز (دوشنبه)، از برگزاری دومین جلسه محاکمه جاسوسان دستگاه اطلاعات انگلیس و آمریکا در دادگاه کیفری-بدوی صنعاء پایتخت یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، در دومین جلسه محاکمه، دادستانی کل یمن شواهدی مبنی بر نقش مستقیم آمریکا و انگلیس در عملیات‌های جذب نیرو، آموزش، ارسال جاسوس برای انجام عملیات خرابکارانه در خاک یمن ارائه کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که دادستانی کل، در جلسه یادشده اقدام به پخش یک فایل ویدئویی کرده است که در آن، متهمان  به جذب، آموزش، جاسوسی و انجام عملیات خرابکارانه در خاک یمن تحت نظارت فرمانده دفتر اطلاعات انگلیس در پایگاه نظامی فرودگاه «الغیظه» در استان «المهره» اعتراف کرده‌اند؛ دفتر اطلاعاتی که بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن، کشورهای متجاوز آن را تأسیس کرده‌اند.

 خبرگزاری سبأ همچنین گزارش داد که اعترافات به دست داشتن آمریکا و انگلیس در اجرای بسیاری از عملیات‌های جاسوسی و خرابکارانه در استان‌های مختلف یمن اشاره داشته است.

در پایان این گزارش آمده است که سرویس امنیت و اطلاعات یمن، فردا سه‌شنبه، ساعت سه به وقت صنعاء فیلمی را منتشر خواهد کرد که در آن جاسوسان به انجام عملیات جاسوسی اعتراف می‌کنند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که خبرگزاری رسمی یمن در جلسه نخست محاکمه، به دست داشتن انگلیس در انجام عملیات‌های خرابکارانه در خاک این کشور اشاره کرده بود (+) که در این جلسه، متهمان به نقش آمریکا نیز اعتراف کرده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول