اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فوتبال تهران؛ سوت و کور و خالی از ستاره/ خواسته‌های حداقلی از رئیس 12 ساله

فوتبال پایتخت فرسنگ‌ها با سال‌های طلایی خود فاصله پیدا کرده و فوتبالی سوت و کور و خالی از ستاره شده است که حتی تیم‌های سازنده‌اش هم در مسیر نابودی حرکت کردند.

فوتبال تهران؛ سوت و کور و خالی از ستاره/ خواسته‌های حداقلی از  رئیس 12 ساله

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  حبیب الله ابوالحسن شیرازی 12 سال است سکان هدایت فوتبال پایتخت را در دست دارد و روز گذشته نیز با اکثریت آرا مجمع عمومی هیات فوتبال استان تهران دوباره رئیس شد. به این ترتیب این داور ملی سابق فوتبال ایران دوباره نفر اول فوتبال پایتخت است. شیرازی متولد 1344 است و در لیگ استرالیا هم قضاوت کرده و به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط دارد.

هیات فوتبال تهران در سال‌های 1389، 1390 و 1391 هیات فوتبال برتر کشور شد. سایت هیات فوتبال استان تهران فهرست بلند و بالایی از سوابق ورزشی آقای رئیس را منتشر کرده که از سردبیری ماهنامه داوری تا تدریس انگلیسی به داوران فوتبال و حتی آقای گلی مسابقات دانشگاه امام صادق(ع) در سال 1364 دیده می‌شود. در واقع هیچکس نمی‌تواند بگوید شیرازی فردی فوتبالی نیست اما منتقدانش از عملکرد او در فوتبال تهران رضایت ندارند.

انتقادهای زیادی به عملکرد شیرازی در هیات فوتبال پایتخت می‌شود از بها ندادن کافی به داوران تهرانی گرفته تا نابودی برخی تیم‌های ریشه‌دار و سازنده فوتبال تهران. شاید مقصر برخی از این ناکامی‌ها  حبیب الله شیرازی نباشد اما همه انتظار دارند که فوتبال پایتخت که پرهوادارترین تیم های قاره آسیا را دارد پویاتر عمل کند. استقلال و پرسپولیس در واقع دو برند ملی هستند که در فوتبال پایتخت حضور دارند اما برخی منتقدان می‌گویند چند درصد از بازیکنان این دو تیم تهرانی از بازیکنان این شهر و استان هستند؟! آنها می‌گویند  پرسپولیس و استقلال  به این دلیل پر از بازیکنانی از شهرهای دیگر شده چون فوتبال تهران سازندگی و پویایی گذشته را در این 12 سال نداشته است.

فوتبال تهران زمانی زبانزد رسانه‌ها و کارشناسان بود از آن سال‌های طلایی فوتبال پایتخت مدت‌ها می‌گذرد اما دیگر خبری از هیاهوی مسابقات فوتبال باشگاهی تهران نیست. بحث بی توجهی به سازندگی بازیکنان، تیم‌های سازنده و کشف استعدادها به کنار ، چرا شیرازی که خودش داور فوتبال است از داوران استان تهران به اندازه کافی حمایت نمی‌کند؟!

می‌دانیم دیکته نانوشته غلط ندارد اما آقای شیرازی شما که 12 سال برای فوتبال تهران دیکته نوشتید حداقل اشتباهات خود را در 4 سال آینده به حداقل برسانید. شما از امروز دوباره بر صندلی ریاست فوتبال پایتخت نشسته‌اید امیدواریم بتوانید در این 4 سال باعث رشد و توسعه بیشتر فوتبال تهران شوید.

فوتبال تهران در هه 50 و 60 در اوج قرار داشت اما 30 سال از آن روزگار می‌گذرد و شیرازی 12 سال از این 30 سال مرد اول فوتبال تهران بوده است. نمی‌خواهیم سیاه‌نمایی کنیم اما می‌توان فقط با مرور برخی اتفاقات تلخ در همین سال‌های اخیر به عمق فاجعه در فوتبال تهران پی برد. نفت تهران کجاست؟! تیمی که زمانی فوتبالیست‌های خوبی تحویل فوتبال ایران داد الان نیست و نابود شده است. راه آهن به خاطره‌ها پیوست. باشگاهی که می‌توانست سهم مهمی در سازندگی فوتبالیست‌ها و کشف استعدادهای جدید در تهران داشته باشد. 

اکنون فوتبال تهران خلاصه شده در استقلال، پرسپولیس، سایپا و پیکان که بیشتر بازیکنان این تیم‌ها هم غیر تهرانی هستند. بحث قومیت‌گرایی نیست بحث کشف و رشد استعدادها در تهران 12 میلیون نفری است. فوتبال پایتخت رو به زوال است و آقای شیرازی که حالا دوباره رئیس آن شده باید فکری اساسی کند و تحولی بزرگ در فوتبال پایتخت ایجاد کند و گرنه دیگر شهر تهران خالی از ستاره‌های درخشانی چون علی پروین، ناصر حجازی، امیر آصفی، محمد پنجعلی، مجید نامجو مطلق، بهتاش فریبا، برادران فنونی‌زاده، حمید درخشان، حمید استیلی، فرهاد مجیدی و... خواهد شد. نباید فوتبال تهران سوت و کور و خالی از ستاره‌ها شود. پتانسیل و علاقمندی به فوتبال فقط در شهر و استان تهران چندین برابر کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس است اما امکانات، برنامه‌ریزی و مدیریت فوتبال پایتخت در نزدیکی‌های عدد صفر!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول