اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات بعد از «آواکس» به «سامانه پاتریوت» تجهیز می‌شود

رسانه‌ها از دو قرارداد نظامی بزرگ امارات برای خرید سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» از آمریکا و آواکس‌های ساخت سوئد خبر دادند.

امارات بعد از «آواکس» به «سامانه پاتریوت» تجهیز می‌شود

 به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، یک خبرگزاری انگلیسی غروب دوشنبه به وقت تهران از توافق‌های گسترده این کشور برای خرید سامانه‌ دفاع موشکی از آمریکا و هواپیمای هشدار دهنده سریع (آواکس) خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» امارات دوشنبه حین برگزاری یک نمایشگاه نظامی در ابوظبی قراردادی بزرگ با شرکت آمریکایی ریتون برای خرید سامانه موشکی «پاتریوت» امضا کرد.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ضمن بررسی عملیات‌های موفق نیروهای مقاومت یمن و عراق علیه عربستان سعودی، به ضعف و ناکامی این سامانه‌ها در عربستان اعتراف کرد. در این یادداشت آمده است که در حالی که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حال تجدیدنظر در رویکرد ایالات متحده آمریکا در قبال منطقه است، گروه‌های مقاومت در یمن و عراق از شکاف‌های مستمر در سامانه‌های پدافندی سعودی بهره می‌جویند و حملاتی با «دقت بالا» علیه عربستان سعودی انجام می‌دهند.

 به نوشته رویترز، امارات همچنین یک توافق با شرکت سوئدی «ساب» برای خرید هواپیمای هشدار سریع «جی -6000» امضا کرد. این دو قرداد معادل 1.99 میلیارد دلار  است.

منابع خبری اماراتی روز شنبه از تجهیز ارتش امارات متحده عربی به هواپیمای جاسوسی  آواگس«گلوبال آی» خبر داده بودند. منابع خبری اماراتی نوشتند که ارتش این کشور به سومین هواپیمای تجسسی آواکس گلوبال آی خود مجهز خواهد شد. شرکت سوئدی «ساب» سازنده این هواپیمای جاسوسی است و رسانه‌های اماراتی مدعی شدند که این هواپیما بهترین در منطقه است.

این در حالی است  که امارات متحده عربی و روسیه تصمیم دارند در یک سرمایه گذاری مشترک، جت ابر فراصوت تولید کنند.  «دنیس مانتوروف» وزیر صنایع و تجارت روسیه یکشنبه در این باره گفت که شرکت دولتی هواپیما سازی روسیه و طرف اماراتی قصد دارند برای ساخت یک جت مسافربری ابر فراصوت سرمایه گذاری مشترکی بکنند.

 وزیر صنایع و تجارت روسیه گفت که نمونه طراحی شده این هواپیما در خاتمه سال 2020  یا  آغاز 2021 عرضه می‌شود. قرار است سرعت این جت 1.8 ماخ باشد و در دو مدل 8 و 30 صندلی تولید شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول