اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سفرهای کمپی و برپایی چادر مسافرتی در یزد ممنوع

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با ابراز نگرانی از بی توجهی مردم در خصوص پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز گفت: سفرهای کمپی و برپایی چادر مسافرتی در یزد ممنوع است.

سفرهای کمپی و برپایی چادر مسافرتی در یزد ممنوع

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، سیدمصطفی فاطمی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان  با ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری استان اظهار کرد: مجموعه های گردشگری استان به خوبی فعال شده اند اما با نصف ظرفیت فعال هستند و تنها تعدادی از مجموعه هایی هم که امکان فعالیت نداشتند متوقف و از چرخه خدمات خارج شده اند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر شش هزار تخت از ۱۱ هزار تخت اقامتی استان فعال شده ادامه داد: این روند یک وضعیت حداقلی را به وجود آورده تا در عین حال که سفرهای نوروزی برگزار می شود موارد بهداشت و سلامت مردم هم رعایت شده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه عمده نگرانی ما سفرهای نوروزی بی ضابطه است و ممکن است این سفرها حجم بالایی داشته باشد افزود: در ایام‌الله ۲۲ بهمن هم به دلیل این نگرانی که وجود داشت ناچار به محدودیت‌هایی شدیم اما برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی هایی شده است که سفرهای بی ضابطه انجام نخواهد شد.

فاطمی با بیان این‌که در مجموع چهار مدل سفر داریم که نیازمند تعامل و همگرایی همه دستگاه‌ها در این زمینه هستیم اظافه کرد: نوع نخست، سفرهایی است که با تورهای مجوزدار گردشگری صورت میگیرد و با اتوبوس‌های مربوط به تورها انجام می‌شود و محل اقامت از قبل مشخص است و در مبدا ورودی پس از چک شدن توسط سامانه‌ها برنامه سفر انجام می شود.

وی نوع دوم سفرها را شخصی دانست و بیان کرد: این سفرها با وسایل نقلیه عمومی از طریق خطوط هایی و زمینی و ریلی و با رزرو اقامتگاه ها انجام می شود که در این زمینه ها نیز نگرانی نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد نوع سوم سفرهای نوروزی را با استفاده از خودروهای شخصی برشمرد که در خانه اقوام و یا خانه مسافر برشمرد و افزود: نوع چهارم سفرها نیز به صورت کمپینگی و برپایی چادرهای مسافرتی است که کلا در سطح کشور هم ممنوع است و این نوع سفر را نخواهیم داشت.

فاطمی با بیان این‌که اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد در مورد سفرها برنامه ریزی داریم تصریح کرد: نمی‌خواهیم چیزی شبیه کیش برای استان رقم بخورد و فشار به کادر بهداشت و درمان و یا مردم وارد شود لذا آنچه که هرساله با عنوان ستاد خدمات سفر تشکیل می شد امسال این ستاد به مدیریت و کنترل سفرها می پردازد تا آرامش بیشتری در زمینه سلامت مردم وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: سفرها به ستاد تصمیمات ستاد ملی کرونا بستگی دارد که نوع اول و دوم پذیرفته شده و انجام می‌شود اما نگرانی ما از نوع سوم است که اسکان در خانه اقوام و خانه‌های مسافر است.

فاطمی در پایان از دیگر دغدغه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان را بازدید شهروندان یزدی از اماکن گردشگری یزد برشمرد و گفت: کنترل کویر یزد و پهنه های آن نیز مورد توجه است که در این زمینه هم نیازمند تدابیری بر اساس تصمیمات ستاد کرونا هستیم.

 انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول