اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: اروپایی‌ها اهمیتی به موضوع پناهجویان نمی‌دهند

رئیس جمهور ترکیه دوشنبه در سخنانی با اشاره به شکست بشریت در آزمون مقابله با بحران مهاجران گفت که اروپایی‌ها اهمیتی به موضوع پناهجویان نمی‌دهند.

اردوغان: اروپایی‌ها اهمیتی به موضوع پناهجویان نمی‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دوشنبه در سخنانی گفت که ما نان خود را با پناهجویان تقسیم کردیم این در حالی است که کشورهایی که توانایی‌ مالی‌ آنها چند برابر ترکیه بود، پناهجویان را در اردوگاه‌ها قرار دادند.

وی که در جریان کنفرانسی درباره مهاجران در استان ازمیر در غرب ترکیه صحبت می‌کرد، افزود: «اتحادیه اروپا به یونان به دلیل حضور ۱۰۰ هزار پناهجو، ۳ میلیارد یورو کمک کرد اما از مسئولیت خود در قبال ۴ میلیون پناهنده در ترکیه شانه خالی کرده است.»

اردوغان در ادامه گفت: «بشریت در آزمون مقابله با بحران مهاجران شکست خورد.»

رئیس جمهور ترکیه گفت کسانی که تنها چند صد پناهجو را با اهدافی تبلیغاتی پذیرفتند، مسئولیت خود درباره این بحران را نپذیرفتند.

وی ضمن انتقاد از اروپایی‌ها و آمریکا گفت: «اینها اهمیتی به موضوع دفاع از پناهندگان نمی‌کنند و دغدغه آنها متفاوت است و همچنان از تروریست‌ها و تروریسم حمایت می‌کنند.»

اردوغان چندی پیش نیز گفته بود: «توافق مهاجران به تاریخ ۱۸ مارس (۲۰۱۶) باید به‌روز رسانی شود تا تحرک مثبتی را که در روابط پیدا کرده، حفظ کند. اتحادیه [اروپا] وعده‌هایی برای کمک به تلاش‌های ترکیه در رابطه با مهاجران داده بود مانند احداث منازل پیش‌ساخته در مرز، که هیچکدام از آنها محقق نشد». (جزئیات بیشتر)

مهاجران و پناهجویانی که در کشورهای خود با مشکلات امنیتی و اقتصادی روبرو هستند، به امید دستیابی به شرایطی بهتر سوار بر قایق‌های قاچاقچی‌های انسان می‌شوند و تلاش می‌کنند از مسیر ناامن اقیانوس اطلس یا دریای مدیترانه خود را به قاره اروپا برسانند.

تا کنون صدها مهاجر که قصد داشتند از طریق دریا به اروپا بروند به دلیل بروز حادثه، در در دریا غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول