اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اولویت شبکه‌های استانی در معرفی الگوهای موفق خدمت‌رسانی

معاون امور استان‌های رسانه ملی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر ضرورت تعامل و هم افزایی بیشتر شبکه های استانی با کمیته های امداد سراسر کشور گفت: معرفی الگوی های خدمت رسان در کشور در اولویت شبکه های استانی قرار دارد.

اولویت شبکه‌های استانی در معرفی الگوهای موفق خدمت‌رسانی

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه برگزاری جشن عاطفه ها در سراسر کشور، دکتر علی دارابی در نشست مشترک با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پیشتازان این نهاد انقلابی، زنده یاد حبیب‌الله عسکراولادی، زنده یاد سید رضا نیری و دیگر مدیران و روسای کمیته امداد اظهار کرد: از 160 شبکه رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی، 81 شبکه زیر مجموعه معاونت امور استان‌ها هستند و در راستای اهداف و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی که کمک به محرومان و مستضعفان است، تلاش می‌کنند.

وی افزود: دو نهاد کمیته امداد و حساب 100 امام(ره) که در زمان حیات مبارک ایشان و به نام ایشان مزین شد، موجب دلگرمی محرومان و مستضعفان بوده و هستند و در این بین سازمان صدا و سیما را نیز می‌توان همراه همیشگی کمیته امداد دانست، هر دو مددکار هم و در راستای خدمت به مردم گام بر می‌دارند و تلاش هر دو سازمان این است که باری از روی دوش نیازمندان بردارند.
دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور خیرین و نیکوکاران در برنامه‌های مختلف گفت‌وگومحور رسانه ملی به خصوص شبکه‌های استانی عنوان کرد: البته این مسئله مختص برنامه‌های گفت‌وگومحور نیست بلکه معرفی این الگوها در قالب‌های دیگر همچون فیلم و سریال و مستند هم در دستور کار قرار دارد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی از رونمایی 30 اثر مستند پیرامون خیرین در سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و افزود: همکاری صدا و سیمای استان‌ها و کمیته امداد در طول سال ادامه خواهد داشت و مربوط به مناسبت‌ها و جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها نیست.
وی یکی از پیام‌های اصلی انقلاب اسلامی را محرومیت‌زدایی دانست و تصریح کرد: عدالت‌خواهی در همین راستا معنا می‌شود بنابراین باید این شعار را در رأس برنامه‌های رسانه‌ای مد نظر داشته باشیم.

معاون امور استان‌های رسانه ملی ویژگی عدالت‌خواهی و یتیم نوازی مولا علی (علیه السلام) را به عنوان یکی از وجوه شخصیتی این امام همام دانست و تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا در صدا و سیما به این مهم توجه ویژه خواهد شد و ضرورت دارد دستگیری از یتیمان و مستمندان آبرومند در برنامه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
دکتر دارابی در ادامه به پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف اشاره و ابراز کرد: تولید واکسن کرونا یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که توسط نهادهای انقلابی و علمی کشور در حال انجام است.

به چنین صدا و سیمایی افتخار می‌کنیم

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه به وجود چنین صدا و سیمایی افتخار می‌کنیم گفت: رسانه ملی واقعا راهگشا و کارساز عمل کرده و در رفع محرومیت‌ها و کمک به دیگران پیشتاز بوده است.

بختیاری با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم رسانه ملی در مورد فعالیت‌هایمان روایت‌گر صادقی باشد عنوان کرد: هنرمندان متعدد و توانمندی در قالب شبکه‌های گوناگون صدا و سیما فعالیت می‌کنند که با تخصص و مهارت خود می‌توانند این هدف را محقق کنند.

وی از ایجاد نهاد حمایتی مراکز نیکوکاری در 80 دانشگاه کشور خبر داد و گفت: هدف این است که مدیریت دانش را در پهنه اقتصاد مقاومتی و با هدف کمک به نیازمندان سامان‌دهی کنیم.

بختیاری در ادامه به دیگر برنامه‌های کمیته امداد همچون توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای نیازمندان اشاره و خاطرنشان کرد: تا امروز استقلال اقتصادی برای 60 درصد خانواده‌های زیر پوشش ایجاد شده است همچنین در بحث اشتغال روستایی نیز برنامه‌ریزی تا پایان سال آینده و اتمام برنامه توسعه پنجم برای ایجاد ۳۵۰ هزار شغل صورت گرفته و درصدد هستیم با همکاری‌های مردمی تا پایان ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ هزار شغل ایجاد شود.
وی با اشاره به تاکیدات دینی در خصوص حمایت از یتیمان گفت: صدا و سیما نقش ارزشمندی در زمینه حمایت از یتیمان داشته است و امیدواریم سال ۱۴۰۰ در کشور یتیمی بدون حامی وجود نداشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به حضور همیشگی ملت ایران در صحنه‌های گوناگون اظهار کرد: مواسات و همدلی در شرایط سخت تحریم و اپیدمی کرونا، طرحی بود که رهبر معظم انقلاب زمینه‌ساز آن بودند و لبیک مردم ایران به این رهنمود رهبری، جوش و خروشی را در سطح کشور به وجود آورد و حرکتی بی بدیل را رقم زد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و رسانه ملی و رونمایی از 30 مستند کوتاه

در این نشست، تفاهم نامه‌ای با هدف اطلاع‌رسانی خدمات کمیته امداد امام خمینی و هم افزایی بیشتر این دو نهاد انقلابی بین بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی و دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی به امضا رسید.

همچنین از مجموعه مستندهای کوتاه معرفی کارآفرینان زیر پوشش کمیته امداد در سال جهش تولید رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول