اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای 1900 مددجو در حوزه فرشبافی زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از اشتغالزایی برای یک هزار و ۹۰۰ مددجوی زنجانی در رشته فرشبافی خبر داد.

اشتغالزایی برای 1900 مددجو در حوزه فرشبافی زنجان

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خروجی فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و زوبازده برای مددجویان تحت حمایت با تکیه بر دو الگوی راهبری شغلی و هدایت شغلی درآمدزایی برای جامعه هدف، توانمندسازی و استقلال اقتصادی آنها است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت طرح‌های اشتغال فرشبافی مددجویان تحت حمایت این نهاد در 10 ماه گذشته از سال‌جاری، گفت: راهبرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت بهبود فضای کسب و کار، توسعه همکاری فعالان بخش کسب و کار و توسعه زنجیره ارزش بخش‌های ویژه با تکیه بر دو الگوی راهبری شغلی و هدایت شغلی است.

صفری با اشاره به اینکه خروجی فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و زوبازده برای مددجویان تحت حمایت درآمدزایی برای جامعه هدف، توانمندسازی و استقلال اقتصادی آنان است، افزود: با همین نگاه توجه به توسعه مشاغل زود بازده در قالب کسب و کارهای کوچک و خانگی از جمله فرشبافی از اقدامات این نهاد در حوزه اشتغالزایی برای خانواده‌های تحت حمایت است.   

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و 895 خانواده تحت حمایت با سرمایه‌گذاری و نظارت کمیته امداد استان زنجان از طریق ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی در رشته فرشبافی فعالیت دارند، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود بیش از هزار و 700 تخته فرش و تابلو فرش از طریق مجریان طرح‌های اشتغال فرشبافیِ تحت حمایت این نهاد در 10 ماه گذشته از سال جاری تولید شده است.

وی اضافه کرد: از محل فروش تولیدات طرح‌های اشتغال فرشبافی در قالب فرش و تابلو فرش بیش از یک میلیارد و 438 میلیون تومان برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان درآمدزایی شده است.

صفری با اشاره به اینکه پشتیبانی و نظارت فنی از طرح‌های اشتغال فرشبافی با هدف ارائه مشاوره‌های شغلی مناسب و کمک به پایدارسازی طرح‌های اشتغال فرشبافی از اقدامات دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۲هزار و 100 مورد بازدید فنی از طرح‌های اشتغال فرشبافی مددجویان تحت حمایت به عمل آمده و مشاوره‌ها و راهکارهای لازم در خصوص افزایش بهره‌وری این طرح‌ها از طریق کارشناسان فنی اشتغال این نهاد و راهبران شغلی به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول