اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اجرای فرآیند تصفیه فاضلاب در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد

رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد (از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد) از اجرای فرآیند تصفیه فاضلاب در راستای بهینه‌سازی مصرف آب در این مرکز درمانی خبر داد.

اجرای فرآیند تصفیه فاضلاب در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، سیدمحمد موسوی اظهارکرد: بیمارستان‌ها به لحاظ نوع عملکرد و استفاده از تجهیزات خاص دارای فاضلاب ویژه‌ای بوده و حاوی مقادیر زیادی عوامل پاتوژنیک، فلزات سنگین، داروها، مواد شیمیایی سمی و ترکیبات خونی هستند.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد افزود: با توجه به حجم بالای فاضلاب‌های بیمارستانی و انتشار سریع آلودگی‌ها که مخاطرات زیادی برای محیط زیست ایجاد می‌کنند، پروژه تصفیه فاضلاب در جهت بهینه‌سازی مصرف آب در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به مرحله اجرا درآمده؛ این پروژه‌ از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده، زیرا با فرآیندهای تصفیه مناسب قابل کنترل هستند.

وی ضمن اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف آب در این مرکز درمانی، بیان کرد: با اجرای این طرح می‌توان با تصفیه فاضلاب، به منبعی بسیار مفید، انبوه و کارآمد در جهت کاهش مصرف ذخایر آب و جلوگیری از هدر رفت آن و همچنین حفظ محیط زیست دست پیدا کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد با دارابودن تصفیه‌خانه فاضلاب به روش لجن فعال باعث کاهش شاخص آلاینده‌ها شده و از پساب آن به عنوان آب خاکستری جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که کاهش مصرف آب بسیار حائز اهمیت است. وی در پایان یادآور شد: روش لجن فعال(Activated Sludge)  از رایج‌ترین شیوه‌های تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و بهداشتی بوده که اساس کار آن بر پایه تصفیه بیولوژیکی بنا شده است و اثرات مثبت آن در کاهش مصرف آب در این مرکز درمانی به‌خوبی دیده شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۴۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول