اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

غربالگری بینایی بیش از ۳۴ هزار کودک در استان قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال در طرح غربالگری بینایی که از نیمه تیرماه شروع شد از ۶۵ هزار و ۵۳۶ کودک سه تا شش سال مشمول طرح غربالگری بینایی، ۳۴ هزار و ۵۸۱ نفر معاینه شدند.

غربالگری بینایی بیش از ۳۴ هزار کودک در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی، مدیر کل بهزیستی استان قزوین ، گفت: امسال در طرح غربالگری بینایی که از نیمه تیرماه شروع شد از ۶۵ هزار و ۵۳۶ کودک سه تا شش سال مشمول طرح غربالگری بینایی، ۳۴ هزار و ۵۸۱ نفر معاینه شدند.

وی افزود: از این تعداد دو هزار و ۳۹۷ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی که برای بررسی بیشتر به مراکز بینایی سنجی ارجاع داده شدند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت :  از این تعداد کودک هم ۵۴۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم (آمبلیوپ) شناسایی شدند.

وارثی با اشاره به اتمام طرح غربالگری بینایی کودکان گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته فی مابین دفاتر تخصصی کشور، در صورت تمایل مدیران مهدهای کودک، اجرای طرح غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها در مهدهای کودک بلامانع است.

وی افزود : طرح غربالگری در ۱۸ پایگاه دائم سنجش بینایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فقط با دستگاه غربالگر بینایی اجرا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول