اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مخالفت‌ها در فارس ‌من با سفرهای کرونایی؛ مردم خواستار اعمال محدودیت‌ها برای مهار بیماری شدند

شناسایی ۲۴ مبتلا به کرونای انگلیسی از یک سو و قرمز شدن اغلب شهرهای خوزستان و برخی نقاط مهم کشور مانند تهران، می‌طلبد ستاد ملی مقابله با کرونا چون سال گذشته قرنطینه تمام شهرهای قرمز کشور را اجرا کند.

مخالفت‌ها در فارس ‌من با سفرهای کرونایی؛ مردم خواستار اعمال محدودیت‌ها برای مهار بیماری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس-حمیدرضاعسگری‌مزین، با آغاز جهش دوباره ویروس مرگبار کرونا، این بار ویروس جهش یافته انگلیسی ایران عزیزمان را تهدید می‌کند، آن طور که امروز اغلب شهرهای خوزستان در وضعیت قرمز قرار گرفته و تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌های این استان دیگر خالی نیستند و تهران و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ در انتظار خطرشیوع ویروس کرونا هستند.


پس از ورود کرونای جهش یافته به کشور، مهمترین دغدغه این روزها رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله خودداری از انجام سفرهای غیر ضرور است و این اقدام می‌طلبد تا برخی محدودیت‌ها چون گذشته اعمال شود. در گذشته محدودیت‌های شبانه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال شده و سفر به برخی استانها ممنوع بود و همزمان با جهش دوباره ویروس کرونا، انتظار می‌رود این محدودیت‌ها کمی بیشتر از گذشته و سخت گیرانه‌تر اعمال شود.


برهمین اساس، کاربران فارس من با ثبت سوژه «ضرورت ممنوعیت پرواز و قطار در ایام نوروز» متذکر شدند: با توجه به پیک چهارم و ورود ویروس جهش یافته بهتر است که ستاد ملی کرونا در ایام نوروز تمامی پرواز‌ها و قطار‌ها و اتوبوس‌ها و تمامی وسایل حمل و نقل بین شهری را ممنوع اعلام کنند تا شرایط دیگر قرمز نشود. » که در ادامه به بررسی این دغدغه مردمی می‌پردازیم.


 
زنگ خطر کرونای انگلیسی در ایران به صدا درآمده است
شانزدهم دی ماه سال جاری بود که دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در ارتباط زنده تلویزیونی، از شناسایی نخستین مبتلا به کرونای انگلیسی در کشور خبر داد. پس از این خبر بود که ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ۳۰ بهمن ماه گفت: باید فرض کنیم ویروس کرونا انگلیسی در همه جای کشور وجود دارد و نوجوانان و جوانان عامل پخش این ویروس و انتقال به دیگر افراد و به ویژه سالمندان هستند.


با تأیید خبر شیوع کرونای انگلیسی در تمامی مناطق کشور، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز تأکید کرد: تاکنون در ایران ۲۴ نفر مبتلا به ویروس انگلیسی کرونا شناسایی شدند که متاسفانه دو نفرشان تاکنون فوت شده است.


همچنین علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، یکم اسفندماه بود که نسبت به شیوع کرونای انگلیسی در کشور هشدار داد: ویروس انگلیسی در کشور چرخش پیدا کرده است و باید بسیار نگران و مراقب باشیم. در استان‌های تهران و البرز اگرچه فعلاً وضعیت وخیم نیست اما به نظر می‌رسد که این آرامش قبل از طوفان باشد.
 
 
لغو تمامی پروازها و سفرهای غیرضرور در ایام نوروز
همزمان با افزایش آمارمبتلایان و مرگ بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی، اهمیت لغو تمامی پروازها، قطارها، اتوبوس‌ها و حمل و نقل عمومی بین شهرها دو چندان می‌شود، از این رو ستاد ملی کرونا همچنان باید به دستور العمل‌های به کار گرفته در کرونای چینی عمل کند، گر چه خطرات این ویروس نسبت به گذشته افزایش چند برابری داشته است و می‌طلبد تا مسئولان دغدغه‌های بیشتری نسبت به مقابله با این ویروس داشته باشند.

 

وزارت بهداشت و درمان با اجرای طرح شهید سلیمانی و غربالگری مردم در روستاها و شهرهای بحرانی، باید نسبت به شناسایی هر چه سریعتر کانون‌های ویروس انگلیسی کرونا اقدام کند و تیم‌های واکنش سریع کرونا در استانهای کشور سریعتر فعال شوند و انتقال این ویروس به دیگر مناطق و شهرها را متوقف کنند.


با فرارسیدن ایام نوروز و افزایش حضور مردم در خیابانها و معابر برای خریدهای ایام نوروز، به طور قطع با حجم گسترده‌ای ازحضور مردم در امکان عمومی و تجاری و مسقف روبه رو خواهیم بود که نیاز است این مکانها در شهرهای قرمز تعطیل و اماکن مسقف در مناطق کمتر آلوده شده به تهویه مناسب مجهز شوند.


به طور کلی، شناسایی ۲۴ مبتلای به کرونای انگلیسی از یک سو و قرمز شدن اغلب شهرهای خوزستان و برخی نقاط مهم کشور مانند تهران، می‌طلبد تا ستاد ملی کرونا چون سال گذشته قرنطینه اجباری را در تمامی شهرهای قرمز کشور اجرا کند. به همین منظور مردم نیازمند حمایت معیشتی دولت هستند تا بتوانند به دور از هر گونه دغدغه برای تأمین معاش همچنان در خانه بمانند.


اما تجربه سال گذشته دولت دوازدهم نشان داد که عملا در اعمال قرنطینه سراسری ناتوان است. به واقع مسئولان دولتی، ما بین دوگانه سلامت – معیشت مانده و نمی‌توانند این دو دغدغه مردمی را به درستی اجرایی کنند.


به نظر مسئولان وزارت بهداشت با اخذ دستور العمل‌های سخت گیرانه باید مانع هر گونه انجام سفرهای مردمی به شهرهای قرمز شوند و دولتی‌ها نیز ورود و خروج مسافران خارجی را تحت نظر بگیرند و نگذارند اسفند تلخ دیگری رقم بخورد. 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول