اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ترکیب سه آنتی بیوتیک برای مقابله با دردهای عصبی

محققان دانشگاه یو تی سوت وسترن دالاس با ترکیب سه آنتی بیوتیک قدیمی موفق شدند دارویی جایگزین به جای مواد افیونی برای تسکین دردهای عصبی تولید کنند.

ترکیب سه آنتی بیوتیک برای مقابله با دردهای عصبی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، دردهای عصبی در بسیاری از نقاط جهان میلیون ها نفر را آزار می دهد و پژوهشگران با توجه به عوارض استفاده از مرفین برای تسکین دردهای عصبی تصمیم گرفتند به جای تلاش برای تولید دارویی جدید که مستلزم صرف میلیاردها دلار هزینه است، تعدادی آنتی بیوتیک قدیمی را با یکدیگر ترکیب کرده و داروی ضددرد جدیدی بسازند.

ترکیب این سه آنتی بیوتیک موجب سرکوب پروتئینی موسوم به EphB1 می شود که نقش اساسی در زمینه شکل گیری دردهای عصبی دارد. این پروتئین در سطح سلول های عصبی می نشیند و درد را در کل شبکه عصبی مغز منتشر می کند.

سه آنتی بیوتیک یادشده دمکلوسیکلین ، کلروتتراسایکلین و مینوسایکلین نام دارند که همگی از اعضای خانواده ای از آنتی بیوتیک ها به نام تتراسایکلین ها هستند. آزمایش این داروی جدید بر روی موش ها موجب کاهش قابل توجه دردهای عصبی این حیوان شده و در صورت موفقیت این دارو بر روی انسان ها زمینه برای تولید انبوه آن در آینده فراهم می شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول