اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

دست نشان: مشکل بزرگ رایکای بابل قرارداد اسکوچیچ بود/ وزیر ورزش بدون کارشناسی استادیوم ساخت

سرمربی تیم فوتبال رایکای بابل گفت:‌ مشکل بزرگ باشگاه ما قرارداد اسکوچیچ بود که برطرف شده است.

دست نشان: مشکل بزرگ رایکای بابل قرارداد اسکوچیچ بود/ وزیر ورزش بدون کارشناسی استادیوم ساخت

نادر دست نشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم رایکای بابل اظهار داشت: تیم ما مشکلات و مسائل زیاد دارد. مهمترین آن کمبود زمان بود. برای شروع فصل اصلا فرصت نداشتم. 24 ساعت مانده به شروع مسابقات پنجره نقل و انتقالات ما باز شد. بازیکنان نمی‌آمدند و از نظر جذب مهره آنطور که خواستیم نتوانستیم بازیکن بگیریم. قبل از من مربی دیگری بود و زمانیکه من آمدم تعدادی از بازیکنان با او رفتند.

وی افزود: ما با کمبود مهره مواجه شدیم و مهمتر از آن کمبود توان بدنی بازیکنان بود که باعث شد نتوانند که از نظر فیزیکی دوام تورنمنت سنگین لیگ یک را داشته باشند. به همین خاطر از هفته‌های ابتدایی مسابقات هنوز برای یکبار هم نتوانسته‌ایم آرایش تیمی دلخواهمان را با نفرات حاضر، داشته باشیم. دائما گرفتار مصدومیت بازیکنانمان هستیم و به اندازه یک تیم بازیکن مصدوم داریم.

سرمربی رایکا با اشاره به مصدومان تیمش گفت: سهراب پل‌گردانی دروازه‌بان ما، میثم پاشا، میلاد باقری که کارت بازیش صادر نشده، سعید حیدری مینیسک پایش را عمل کرده و آمادگی کامل ندارد. طاهر صادقی و امین شیرخانی در تصادفی بعد از تمرین دچار مصدومیت شدند. محمدرضی در طول فصل فقط 8دقیقه در بوشهر و 30دقیقه مقابل استقلال ملاثانی توانسته کنار ما باشد. علی خسرونژاد بهترین گلزن ما، محمدشادکام و جوادغلامی دو مهاجم خوب ما و حتی امیرمنصفی که در بازی با نودارومیه حضور نداشت اما هنوز به آمادگی کامل نرسیده چون مصدومیت داشت.

وی ادامه داد: همه این‌ها دست ما را بسته تا کمبود بازیکن داشته باشیم با اینحال نتایجی که گرفتیم با توجه به بضاعت تیم و شرایطی که داشتیم نتایج نسبتا خوبی بوده، در کنار این مسائل بدشانسی‌هایی هم داشتیم و در چند بازی در دقایق 92، 93 یا 94 گل خوردیم که واقعا حقمان نبود. فکر می کنم تنها بازی که حرفی برای گفتن نداشتیم و شکست خوردیم مقابل فجرسپاسی بود.

دست نشان در مورد برنامه تقویت تیم در نیم فصل اظهار داشت: صددرصد برنامه تقویت تیم را داریم. اول فصل هم با مالکین و مدیران تیم صحبت کردیم، چون پنجره نقل و انتقالات ما بسته بود به هر بازیکنی می‌گفتیم نمی‌آمد. در تلاشیم تا حتما 6 بازیکن را در نیم فصل به تیم اضافه کنیم. اگر این کار انجام نشود مشکلاتمان بیشتر خواهد شد. در همه خطوط نیاز به تقویت داریم.

سرمربی رایکا در مورد اینکه آیا نگرانی بابت باز نشدن پنجره ندارد، گفت: مشکل بزرگ باشگاه، قرارداد اسکوچیچ بود که ظاهرا تسویه کردند و مشکل پنجره نقل و انتقالات ما برطرف شده است.

دست نشان در مورد وضعیت داوری لیگ یک گفت: داوری فرقی نکرده، همیشه لیگ یک قربانی لیگ برتر است. داوران کم تجربه می‌آیند در لیگ یک آبدیده شوند و به همین دلیل اشتباهات زیادی وجود دارد. این طبیعی است و نمی‌توانیم ایراد بگیریم. مسئولین کمیته داوران مجبورند با اشتباهات این داوران کنار بیایند تا برای لیگ برتر آبدیده شوند. هرسال همین بوده و امسال هم همین است.

وی در خصوص وضعیت برگزاری مسابقات لیگ دسته اول در فصل جاری عنوان کرد: برگزاری مسابقات که همیشه مشکلاتی داشته، اما بازهم دست فریبرز محمودزاده و همکارانش درد نکند که تلاش زیادی دارند. با اینحال نواقصی وجود دارد. بعضی از استادیوم‌ها اصلا شرایط برگزاری مسابقات را ندارند که معضل بزرگی است.

سرمربی رایکا در مورد مشکل زمین که باعث شده برخی تیم‌ها نتوانند در شهر خودشان میزبانی کنند و عملا در تمام بازی‌ها مهمان هستند، عنوان کرد: این مساله به نفر اول ورزش مملکت یعنی وزیر ورزش بر می‌گردد که در گذشته بدون کارشناسی و بدون هیچ بررسی درستی، هزینه کردند و استادیوم‌هایی را در جای جای کشور ما ساختند.

وی افزود: هفته گذشته ما در ارومیه بودیم که یک استادیوم بسیار زیبا به نام استادیوم شهید باکری دارد. ولی بازی‌ها را در استادیوم تختی انجام می‌دهند که نه زمینش کیفیت دارد، نه جایگاه دارد، نه ورودی و خروجی درستی دارد. اصلا شرایط میزبانی خوب ندارد. مشابه این، اکثر شهرها استادیوم‌های بسیار زیبا دارند اما بازی‌هایشان را در آن انجام نمی‌دهند که باعث می‌شود کیفیت فوتبال ما خراب شود.

سرمربی رایکا با اشاره به عدم میزبانی در بابل گفت:‌ ما در بابل دو بازی بیشتر میزبان نبودیم. دو هفته دیگر نیم فصل است. در تمام این مدت رایکا فقط دو جلسه در استادیوم هفت تیر بابل تمرین کرد. بقیه را در اطراف بابل و حتی شهرهای همجوار تمرین و بازی کردیم. ما از نظر میزبانی مشکل داریم. تیم‌هایی که استادیوم زیبا دارند چرا بازی‌هایشان در آنجا انجام نمی‌شود؟ چرا کمیته برگزاری مسابقات دقتی در این موضوع ندارد؟ به نظرم این مساله یک امتیاز منفی برای کمیته برگزاری مسابقات است.

دست نشان در مورد اینکه ورزشگاه خانگی رایکا چه مشکلی دارد و آیا از مسئولان شهری و استانی برای رفع این مشکلات خواسته‌ای دارد، عنوان کرد: درهفته‌های ابتدایی بارندگی‌های سنگینی بود و زمین گل آلود و دچار مشکل شد. استادیوم‌های دیگری هم وجود دارند که کامل نشدند و ان‌شاالله مشکل آن‌ها هم حل شود. مسئولین استانی در مورد زمین تمرین نمی‌توانند برایمان کاری کنند. خواسته‌ای از آن‌ها نداریم ولی برای برگزای مسابقه می‌توانیم و این خواسته به حق ما است.

وی افزود: واقعا جای بسی تعجب و تاسف است که در استان مازندران و شهر بابل چرا نباید مدیرکل، نماینده، استاندار، فرماندار و هر مسئول دیگری به ورزش و فوتبال کمک کنند؟ بابل در فوتبال قدمت طولانی دارد. مازندران تامین کننده خیلی از تیم‌های لیگ برتری ایران است ولی واقعا کیفیت زمین در آن مساعد نیست. انتظارمان این است که مقداری به این شهر و تیم نگاه مثبت داشته باشند. در مازندران هر زمینی دو ماهه تبدیل به بهترین چمن می‌شود. نمی‌دانم چرا این کار انجام نمی‌شود؟

سرمربی رایکا در مورد حضور تماشاگران در محل برگزاری مسابقات لیگ مانند بازی این تیم مقابل نودارومیه که باعث بروز حاشیه و حتی درگیری می‌‌شود، گفت: در این بازی خوشبختانه یا متاسفانه 4کارته بودم و از جایگاه بازی را ‌دیدم. مسائلی را دیدم که قشنگ نبود. در پایان بازی هم با دوست خوبم یحیی بهاری مدیرعامل نودارومیه صحبت کردم و گله خودم را گفتم. استادیوم تختی یک مجموعه ورزشی است. هر نوع ورزشکاری وارد آن می‌‌شود. هر آدمی در آنجا رفت و آمد دارد و نمی‌شود آن را کنترل کرد.

وی افزود: نه تقصیر مسئولان نود ارومیه است و نه نیروی انتظامی، مشکل این است که فدراسیون و کمیته اجرایی مسابقات نباید اجازه بدهند در چنین زمینی بازی برگزار شود. همین مورد را سال های گذشته در شیراز داشتیم. امسال ورزشگاه سعیدی که اصلا مطلوب نبود و موکت بود را کنار گذاشتند و بازی ها در در ورزشگاه خوب پارس برگزار می‌شود. هزینه می‌کنند و استادیوم زیبا می‌سازند، وقتی امکانات هست چرا نباید استفاده شود؟

دست نشان تصریح کرد: انتظارمان این است؛ طوری رفتار شود که در فوتبال هتک حرمت  و بدتر از آن ضرب و شتم و این مسائل نباشد. در این بازی اعضای تیم ما مورد تهاجم قرار گرفتند و این مسائل جالب نیست. بهاری خیلی زحمت کشید، نیروی انتظامی تلاش کرد تا این داستان را کنترل کند. ولی تماشاگرانی آمدند و رفتاری کردند که زیبنده نبود. نیمکت تحریک شد و آن‌ها هم حمله کردند. ما دوست و همکاریم. دلمان نمی خواهد این اتفاقات بیفتند. این هم فقط مختص ارومیه نیست. باید کمیته اجرایی مسابقات در مورد این مساله برخورد کند. همانطور که الان در مازندران بیشترین سخت گیری وجود دارد که تماشاگر نیاید، امیدواریم همه جا امنیت بازیکن و مربی و پروتکل‌ها رعایت شوند.

سرمربی رایکا در مورد اینکه از سوی مسئولان مسابقات چقدر برای رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت وجود دارد، اظهار داشت: در ظاهر امر خیلی بررسی می‌شود اما به نظرم به اندازه کافی رعایت نمی‌‌شود. امیدوارم همه به رعایت این مسائل کمک کنند تا در نهایت فوتبال کشور ما به موفقیت برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول