اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهره برداری از 39 پروژه آبرسانی روستایی در آذربایجان‌شرقی / 89 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب و فاضلاب

39 طرح آبرسانی به روستاهای استان آذربایجان‌شرقی در قالب هفته چهل و دوم پویش#هر هفته_الف_ب_ایران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از 39 پروژه آبرسانی روستایی در آذربایجان‌شرقی / 89 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، 256 طرح آبرسانی روستایی در 9 استان در قالب هفته چهل و دوم پویش #هر هفته_الف_ب_ایران همزمان با حضور وزیر نیرو به‌صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در این راستا در استان آذربایجان‌شرقی 39 طرح آبرسانی روستایی با سرمایه‌گذاری از صندوق ملی به مبلغ 407 هزار میلیون ریال افتتاح شد.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده، گفت: خوشبختانه کارهای بزرگی در حوزه برق و آب در این استان به انجام رسیده است که با در نظر گرفتن تعداد 1490 روستای تحت پوشش آبفای استان می‌توان به جرأت گفت که 89 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب استان است که امیدواریم با این جدیت و کوشش و از این قبیل اقدامات شاهد شکوفایی هر چه بهتر مناطق روستایی استان باشیم.

علیرضا ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی هم گفت: در این طرح 4 هزار و 50 خانوار با جمعیت تحت پوشش 13 هزار و 667 نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها حفر و تجهیز هشت حلقه چاه با آبدهی 70 لیتر در ثانیه، احداث مخزن زمینی به حجم 5100 متر مکعب، اجرای خط انتقال آب به طول 194.67 کیلومتر، اصلاح شبکه آبرسانی به طول 726.52 متر، احداث تصفیه‌خانه آب با ظرفیت 28 لیتر بر ثانیه در شبانه‌روز انجام شده است.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول