اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ابداع دوربین فیلم برداری زنده از جراحی بیماران

یک شرکت تجاری از ابداع یک سیستم تصویربرداری جدید مادون قرمز برای فیلم برداری زنده از بیماران در حین جراحی با دقت بالا خبر داده است.

ابداع دوربین فیلم برداری زنده از جراحی بیماران

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، این سیستم که ام آی پی اس نام دارد، با دقت هرگونه تغییر در ابعاد و وضعیت ارگان های در حال جراحی را به طور خودکار پیگیری می کند و تصاویر مربوط به آنها را به طور مستقیم در دسترس جراحان قرار می دهد تا آنها بتوانند در زمان انجام اعمال جراحی پیچیده مناسب ترین تصمیم ها را بگیرند.

تصاویر یادشده همگی سه بعدی بوده و دقت بالایی دارند. دوربین یادشده که توسط شرکت پاناسونیک تولید شده حتی می تواند رگ ها و شریان ها اجزای حساسی مانند کبد را به جراحان نشان دهد و مزیت مهم آن نمایش تصاویر بر روی سطح بدن بیمار در فاصله اندکی از محل انجام جراحی است.

سیستم های قبلی تصویربرداری، فیلم ویدئویی را بر روی دیوار منعکس می کردند و جراح مجبور بود مرتبا سرش را از روی بدن بیمار بالا آورده و روبرو را نگاه کند. اما سیستم جدید با استفاده از بدن بیمار به عنوان بوم نمایش تصویر، تصاویر گرفته شده توسط دوربین مادون قرمز را پردازش کرده و بر روی بیمار در یک قالب قابل تنظیم که توسط جراح قابل مشاهده است ، نمایش می دهد. انتظار می رود استفاده عملیاتی از این سیستم در آینده نزدیک آغاز شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول