اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تعداد شعب اخذ رأی در استان سمنان افزایش می‌یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم کاهش تجمعات، به تعداد شعب اخذ رأی انتخابات سال ۱۴۰۰ در این استان اضافه می‌شود.

تعداد شعب اخذ رأی در استان سمنان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان اظهار کرد: در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ قرار گرفته‌ایم و لازم می‌دانم از زحمات هیأت نظارت بر انتخابات هم در استان و هم در شهرستان‌ها نهایت تشکر را داشته باشم.

وی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با همدلی و همراهی بین عوامل اجرایی و نظارت در عالی‌ترین سطح به انجام رسید و امیدواریم انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز با همین کیفیت بلکه بهتر از آن برگزار شود.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در سال ۱۴۰۰ در استان سمنان دو انتخابات بزرگ در عالی‌ترین سطح یعنی انتخابات ریاست جمهوری و محلی‌ترین انتخابات یعنی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد که به علت همزمانی این دو انتخابات تلاش و کار اداری بیشتری را می‌طلبد.‌

خجسته‌پور افزود: در انتخابات آتی با توجه به تشکیل هیئت نظارت شورای نگهبان و همچنین هیأت نظارت مجلس شورای اسلامی لازم است که با هر دو هیأت هماهنگی‌های لازم را به انجام برسانیم،
وی عنوان کرد: توافقی بین وزارت کشور و شورای نگهبان برای جمع‌بندی آرا به انجام رسیده که درنهایت موجب تسهیل در امر برگزاری انتخابات خواهد شد.

وی افزود: پیش از تشکیل ستاد انتخابات در استان سمنان، یک جلسه شورای هماهنگی انتخابات با هدف تعامل و هماهنگی برای انجام روال اداری و اجرایی انتخابات در استان سمنان به انجام رسیده و استاندار سمنان نیز جلسه‌ای را با فرمانداران استان با موضوع انتخابات برگزار کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه بعد از صدور ابلاغ اعضای ستاد انتخابات، جلسات مشترک با فرمانداران استان انجام خواهد شد، گفت: ناظران شورای نگهبان معمولاً افرادی ثابت و باتجربه هستند؛ اما با توجه به تغییرات انجام‌شده در سطح فرمانداران در برخی موارد نمایندگان فرمانداران در انتخابات تغییر می‌کند.

خجسته‌پور عنوان کرد: به فرمانداران استان توصیه شده است تا در تشکیل هیئت اجرایی و همچنین انتخاب نمایندگان فرماندار و اعضای اجرایی شعب از افراد باتجربه استفاده کنند.‌

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و تأثیر آن بر انتخابات گفت: انتخابات سال ۱۴۰۰ درگیر مسأله کرونا است که بی‌تردید تأثیری در فرآیند انتخابات از جمله تبلیغات خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: بیشترین تأثیر کرونا در بحث آموزش عوامل اجرایی است؛ چراکه امکان برگزاری تجمعات برای آموزش عوامل اجرایی وجود ندارد.

خجسته‌پور عنوان کرد: برآوردها و پیش‌بینی‌های ما حکایت از انجام آموزش‌های غیرحضوری جهت اجرای انتخابات در کشور دارد و اقداماتی توسط وزارت کشور مبنی بر آموزش مجازی و همچنین تهیه کلیپ در اجرای انتخابات در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در انتخابات گذشته از فرمانداران استان سمنان خواسته شد تا حداقل دو روز قبل از انتخابات و مشخص شدن نمایندگان فرماندار و همچنین ناظر مسؤولان، جلسه‌ای برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و برگزاری انتخابات شورای اسلامی تعداد شعب روستایی افزایش پیدا خواهد کرد.

خجسته‌پور گفت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم کاهش تجمعات لزوماً درصدی به تعداد شعب اخذ رأی در استان سمنان اضافه می‌شود.

وی با تأکید بر این نکته که مقدم بر همه اقدامات مرتبط با انتخابات، همدلی و همراهی است، گفت: بی‌طرفی در انجام انتخابات و رعایت بر اساس مر قانون را تضمین می‌دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: امانت‌داری در انتخابات را مدنظر داشته و این مهم را به بهترین شکل در انتخابات اتی به سرانجام خواهیم رساند.

خجسته‌پور با قدردانی از تلاش فرمانداران در برگزاری انتخابات گذشته عنوان کرد: در استان سمنان فرمانداران مجرب و باتجربه‌ای وجود دارند که با تکیه به این توانمندی امیدواریم انتخابات پیش رو نیز به شکل کاملاً سالم و صحیح برگزار شود.

نظارت و اجرا؛ ۲ بال اساسی برگزاری انتخابات

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان نیز در این دیدار اظهار کرد: با لطف الهی و با تعامل و همکاری خوب انجام‌شده، انتخابات گذشته به‌صورت کاملاً صحیح و سالم و خوب برگزار شد و توانستیم وظیفه خود را در بحث برگزاری انتخابات به‌خوبی و در حد توان به انجام برسانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنعلی عربی افزود: افتخاری برای دست‌اندرکاران انتخابات است که در مرحله مهمی از گذران تاریخ جمهوری اسلامی، انتخابات را با خوبی و صحت و سلامت به انجام برساند.

وی با بیان اینکه نظام انقلاب ما نظام انتخاباتی است و هیچ کشوری به‌اندازه کشور ما انتخابات نداشته است، گفت: در سال ۱۴۰۰، کشور، چهار انتخابات همزمان را در یک روز برگزار می‌کند که این امر در کل دنیا بی‌سابقه است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان با بیان اینکه نظام ما متکی به رأی مردم است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند «مهم رأی مردم است»؛ مردم ما در صحنه هستند و پایه‌های نظام محکم و استوار است.

عربی با بیان اینکه بر اساس ایده و خواست مردم، مسؤولان مقابل رأی مردم تسلیم هستند و ما مکلف به انجام‌وظیفه هستیم، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ یک انتخابات ملی و سراسری را در عالی‌ترین سطح و یک انتخابات محلی پیش روی داریم.

وی اضافه کرد: آنچه ما را در ارتباط با انجام‌وظیفه خود دلگرم می‌کند و به ما برای انجام‌وظیفه توان می‌دهد، تعامل، همدلی و همراهی بین مسئولین برگزارکننده انتخابات است که موجب تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پایه‌های نظام از یک سو و از سوی دیگر تحکیم پایه‌های انتخابات خواهد بود و در نتیجه تمامی این موارد موجب همراهی و حضور مردم در عرصه انتخابات است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان بیان کرد: درخواست ما از ستاد انتخابات استان این است که همچون انتخابات قبلی که همراهی و همدلی و تعامل بین عوامل اجرایی و نظارت انتخابات در حد بسیار بالایی به انجام رسید در این دوره نیز تکرار شود.

عربی عنوان کرد: موضوع بسیار مهم در برگزاری انتخابات، رعایت تقوای انتخاباتی است که این مهم با رعایت مرّ قانون به انجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما این است که با بی‌طرفی کامل، انتخابات را برگزار کنیم، تأکید کرد: ما مقابل رأی مردم مسؤول هستیم.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان ادامه داد: با نظارت و مدیریت استاندار سمنان و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان، مشکل خاصی در انتخابات گذشته نداشتیم و امیدواریم در این دوره نیز این اتفاق مهم رخ دهد.

عربی با بیان اینکه لازم است تا هماهنگی میان نمایندگان فرماندار و سر ناظران شعب اخذ رأی به‌صورت کامل به انجام رسد، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات امری ضروری است.‌

وی بیان کرد: اگر یک دوره آموزشی همزمان در یک جلسه برای نمایندگان فرمانداران و برای ناظر مسؤولان انتخابات به انجام رسد، امری بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان سمنان ادامه داد: در این استان در هیچ دوره‌ای در خصوص تأمین تدارکات و تجهیزات انتخابات مشکل و نگرانی خاصی نداشتیم.

عربی گفت: نظارت و اجرا دو بال اساسی برای برگزاری انتخابات هستند و اگر این دو بال با هم حرکت کنند، انتخابات در مسیر درست و قانونی خود پیش می‌رود و اگر خدای ناکرده مشکلی پیش بیاید، انتخابات زیر سؤال می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: جزوه مشترک شورای نگهبان و وزارت کشور برای تعامل بیشتر، آموزش و بررسی مشکلات احتمالی در حال تهیه است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول