اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دولت قانون اقدام برای لغو تحریم‌ها را به بهترین شکل اجرا کند

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان، گفت: کانون دانشگاهیان ضمن تقدیر از بیانات راهگشای رهبر انقلاب از دولت درخواست می کند به نحو احسن قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها را اجرا کند.

دولت قانون اقدام برای لغو تحریم‌ها را به بهترین شکل اجرا کند

قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان خبرگان گفت: دولت امریکا از روز اولی که وارد بازی برجام شد قصد اجرای مفاد آن را نداشت اما سعی کرد با بازی با کلمات و به چالش کشیدن ایران به خواسته‌های مورد نظر خودش برسد.

وی افزود: در سال های بعد برجام همه ما دیدیم که اوباما چگونه به تعهدات خود عمل نکردند تا این که ترامپ پیدا شد و آشکارا توافق را نقض کرد و آن کنار گذاشت. البته از این بابت که ترامپ چهره واقعی آمریکا و هیئت حاکمه این کشور را نشان داد باید به نوعی قدردان بود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: نیروهای انقلاب همواره بر این اعتقاد بودند که امریکایی ها و هیئت حاکمه این کشور از هر گروهی که باشند در دشمنی با ملت ایران تفاوتی ندارند و همواره در این دشمنی جدی بوده اند و آشکار و پنهان هرکاری توانستند در این باره انجام دادند اما با روی کار آمدن بایدن برخی‌ها دوباره امیدوار شدند و به وعده های واهی دولت جدید آمریکا اعتقاد داشتند.

جعفری تصریح کرد: بر همین اساس مجلس مدتی قبل قانونی را تصویب کرد براین اساس که اگر طرف های برجام به وعده‌های کامل خودشان  و لغو تحریم‌ها عمل نکردند و برای استیفای حقوق ملت ایران قدم جدی بر نداشتند دولت وظیفه دارد 5 اسفند از تعهدات پیش‌بینی شده دست بردارد.

وی ادامه داد: هیئت حاکمه جدید آمریکا با کمال پررویی می‌گویند که قدم اول را باید ایران بردارد! غافل از اینکه خوب می دانند آن کسی که نقض پیمان کرده باید به توافق برگردد و بعد هم عملاً ثابت کند که می ‌خواهد به تعهداتش عمل کند.

این استاد دانشگاه با اشاره  به اختلاف نظر دیروز دولت و مجلس گفت: دولتی ها به دنبال این هستند که به نوعی قانون مجلس به گونه ای تفسیر کنند تا با توجه به توافق ناخواسته و غیرحکمیانه ای که با رئیس آژانس بین المللی اتمی داشتند مسیر دیگری را طی کنند. اما در قانون مجلس پیش‌بینی شده که اگر دولت مفاد قانون مجلس را اجرا نکند موضوع به قوه قضاییه ارجاع شود.

جعفری ادامه داد: اختلاف مجلس و دولت به جایی رسید که ما دیدیم مقام معظم رهبری در بیاناتی روشن، مبرهن و حکیمانه تکلیف را روشن کردند و فرمودند که از مجلس و دولت باید یک صدای واحد به گوش جهانیان برسد و دوم هم اینکه قانون مجلس را یک قانون خوب توصیف کردند و گفتند این قانون مناسبی است و در جهت حفظ حقوق ملت ایران قدم برداشته شده و دولت این را اجرا خواهد کرد.

وی گفت: ما به عنوان کانون دانشگاهیان، ضمن سپاس و قدردانی از بیانات روشن، راهگشا و رافع اختلاف رهبر معظم انقلاب از دولت و دست اندرکاران می ‌خواهیم که مرّ قانون را به نحو احسن اجرا کنند و بدانند قطعا خدا با ماست و اگر ما قاطعانه و درست و با توکل به خدا در جهت منافع ملت قدم برداریم حتماً خدا کمک خواهد کرد.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن تقدیر از بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب از دولت محترم درخواست می کند به نحو احسن قانون مجلس را اجرا کند و مطمئنیم که خیر و صلاح ملت در این تشخیصی است که رهبری فرزانه انقلاب اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول