اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ورود دیوان محاسبات البرز به مشکلات واحدهای تولیدی

مدیرکل دیوان محاسبات استان البرز با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در استان البرز، گفت: مشکلات صنعتگران بررسی و اقداماتی در راستای رفع مشکل این قشر در دستورکار قرار گرفته است.

ورود دیوان محاسبات البرز به مشکلات واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا شراهی، مدیرکل دیوان محاسبات استان البرز، در حاشیه نشست شورای اندیشه ورزی صیانت از بیت المال استان البرز، با بیان اینکه این نشست با هدف اجرای سیاست‌های مدیریت جدید دیوان محاسبات کشور برگزار شد، به خبرنگار فارس، گفت: محوریت اصلی این جلسه بررسی مشکلات و دغدغه‌های بخش خصوصی در حوزه صنعت بود که موارد متعددی از مشکلات صنعتگران مطرح و بررسی شد.

مدیرکل دیوان محاسبات البرز ضمن بیان نتایج حاصله از پیگیری مصوبات جلسه قبلی، مشکلات و چالش‌های احصا شده توسط دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: سعی داریم با بررسی دلایل اصلی کاهش ظرفیت واحدهای تولیدی که تعطیلی این مراکز را در پی خواهد داشت مشکلات را احصا کرده و به چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی در خصوص مشکلات این واحدهای صنعتی بیان کرد: یکی از مسائلی که توسط صنعتگران بارها مطرح شده است مربوط به حوزه بانک‌ها، وثائق و تضمینات است؛ نرخ سودهای تسهیلات ارائه به صنعتگران مناسب نیست و در نهایت منجر به مسدود شدن تسهیلات اعطایی بانک‌ها فعالیت واحدهای صنعتی می‌شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: آسیب شناسی مباحث مربوط به سامانه جامع تجارت ومحدودیت‌های یاد شده به جریاناتی که در حوزه تنظیم مدارک اولیه تأثیرگذار هستند ارائه خواهد شد تا در این خصوص تجدید نظر لازم صورت گیرد.

شراهی ادامه داد: در برخی موارد نیز شاهد هستیم سوء مدیریت مدیران واحدهای تولیدی در کنار شرایط فعلی اقتصادی منجر به آسیب دیدن واحدهای صنعتی شده‌اند؛ این قبیل از مدیران علیرغم توجه به مشکلات نسبت به ارائه خدمات دولتی و امکانات موجود برای صاحبان صنایع نیز بی‌توجه هستند و در نهایت شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توجه به سیاست‌های کشور و طبق فرامین مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال احصای دقیق مشخصات واحدهای تولیدی غیر فعال و نیمه فعال در داخل شهرک‌های صنعتی استان و دلایلی که باعث بروز تعطیلی یا کاهش ظرفیت تولیدات شده است در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول