اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

۸۰ درصد دانشجویان خواجه نصیرالدین طوسی در رشته تحصیلی خود وارد بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه مسیر حرکت ما در راستای پاسخگویی به نیاز جامعه است، گفت: بالای ۸۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در رشته تحصیلی خود وارد بازار کار می‌شوند.

۸۰ درصد دانشجویان خواجه نصیرالدین طوسی در رشته تحصیلی خود وارد بازار کار می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، فرهاد یزدان دوست رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افتخار دارد این نام را برگزیده است. امروز باید  اخلاق ناصری خواجه نصیر در فقه ریاضی و علوم مختلف مورد توجه قرار گیرد چراکه ما بیش از گذشته نیازمند اخلاق مداری در سطح جامعه هستیم. امسال ۷ سالی است که این روز را گرامی می‌داریم و به دغدغه مشکلات و مسائل دانشجویان می‌پردازیم.

وی افزود: با توجه به نظارت وزارت علوم، این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده و ۶ پردیس است و فعالیت‌های پژوهشی ما در راستای همکاری بین‌المللی است البته فعالیت‌های ما در مسیر پاسخگوی نیاز جامعه است به طوری که گام‌های خوبی تا کنون برداشتیم همچنین باید بگویم ما تا کنون فاقد صندوق پژوهشی بودیم که خوشبختانه در دهه فجر صندوق نوآوری این دانشگاه تأسیس شد که با این اتفاق دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

یزدان دوست تصریح کرد:  بر اساس سند ۵ ساله که در دانشگاه ما وجود دارد مسیر حرکت ما در راستای پاسخگوی نیاز جامعه هستیم زیرا اکنون بالای ۸۰ درصد فارغ التحصیلان ما در رشته خود مشغول هستند اما حرکت به سمت دانشگاه نسل ۳ از اهداف ما است که با موضوع محور کردن فعالیت ها بتوانیم به حل مشکل بپردازیم.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی فعالیت‌های علمی هدفمند را در دستور کار داریم از طرفی باید بگویم ما نگران قشر دانشگاهی هستیم که در فضای‌های بسته مشغول به کار هستند چراکه دروس عملی از اهمیت بسزایی دارد همچنین  برگزاری اجلاس‌های بزرگ بین‌المللی از طریق فضای مجازی از نقاط مثبت آموزش مجازی است. 

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یادآور شد: در راستای تعامل با صنعت در اوایل شیوع کرونا با مجموعه فرودگاهی پیام همکاری خوبی داریم و قرار است یک ناحیه نوآوری را تأسیس کنیم چراکه ارائه خدمات به نیازهای آنها از اهداف دیگر ما است همچنین با گروه مپنا یک مؤسسه مشترک راه‌اندازی کردیم تا فعالیت‌های خود را موضوع محور کنیم از طرفی با برخی از دانشگاه‌های کشور ارتباط خوبی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی داریم.

وی افزود: امسال حدود ۲۴ درصد با افزایش دانشجوی خارجی رو به رو بودیم همچنین با ۴۳ موسسه و دانشگاه برتر دنیا تفاهم نامه همکاری داریم و باید بگویم بالغ بر۲۵۰ فارغ التحصیل حوزه هوا فضا داریم که این موفقیت در این حوزه تاثیر همکاری با دانشگاه‌های روسیه است همچنین دانشجوی شاغل مشترک با کشورهای هلند داریم.

یزدان دوست گفت: درآمد اختصاصی ما یک میلیون دلار در دی ماه ۹۸ بود که در دی ماه امسال  ۸۰۰ دلار بوده است که نشان از فعالیت و همکاری مؤثر و کاربردی است زیرا بیشتر دانشگاه ها با کاهش ۵۰ درصدی روبرو بودند اما ما وضعیت بهتری داریم. از طرفی باید بگویم اکنون با ۸۳ درصد رشد در شهریه دانشجویان خارجی روبرو هستیم همچنین اساتید خارجی ما امسال به ۲۰ نفر رسیده است. از طرفی دوره‌های مشترک بین‌المللی ما در حال توسعه است و باید بگویم تبادل استاد و دانشجو با رعایت پروتکل‌ها دوره اعتبار خارج از کشور در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: از نظر کیفی در حال رشد مقالات هستیم؛ در واقع امید داریم با توان و نگاهی که به آینده داریم تلاش کنیم توسعه‌های اقتصادی اجتماعی را در سایه توسعه علمی پیش ببریم. زیرا مهندسی که بتواند از علوم مختلف پاسخ مشخص به نیازهای کشور دهد یک مهندس واقعی و کاربردی است. بسیاری از مراکز مهم کشور از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هستند که ارتباط با فارغ التحصیلان نتایج و رشد علم و فناوری را به بار می‌آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول