اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کمک بلاعوض ۲۰میلیاردتومانی ستاد اجرایی فرمان امام برای بازسازی منازل زلزله زده دنا

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از اعطای وام بلاعوض برای بازسازی خانه‌های تخریب‌شده در زلزله اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کمک بلاعوض ۲۰میلیاردتومانی ستاد اجرایی فرمان امام برای بازسازی منازل زلزله زده دنا

محمد مخبر صبح‌امروز در سفری یک روزه وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

وی بلافاصله عازم مناطق زلزله‌زده شهرستان دنا شد و ضمن بازدید از مناطق آسیب‌دیده و تخریب‌شده ، با مردم این منطقه از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درحاشیه این بازدید و درجمع خبرنگاران گفت: از نخستین لحظه‌ وقوع زمین‌لرزه هفته گذشته، تمام نیروهای امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به مردم بسیج شدند و در اولین ساعات، قرارگاه جهادی ستاد در سی‌سخت راه‌اندازی شد.

وی افزود: چندین محموله حامل هزاران بسته غذای آماده ، پتو ، چادر ، بخاری ، اقلام بهداشتی و ضدکرونایی به این منطقه ارسال و بین مردم توزیع کردیم ، دو آشپزخانه مجهز برای طبخ ۳۰۰۰ غذای گرم درهروعده و یک کاروان سلامت برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و دارویی در سی‌سخت مستقر و راه‌اندازی کردیم.

وی افزود:باتوجه به برودت هوا در این شهرستان، از دیروز بیش از ۱۰۰ کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زده‌ها و ۱۰۰ سرویس بهداشتی مجزا در سی‌سخت به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام ارسال و مستقر شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر احساس کنیم که منطقه به تعداد کانکس بیشتری نیاز دارد، بازهم خواهیم فرستاد.

مخبر با اشاره به تخریب بخش زیادی از منازل مردم گفت: اولویت اول بازسازی خانه‌هایی است که ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند و به این منظور ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض به صاحبان این منازل اعطا میکند.

 

وی افزود: بازسازی خانه‌هایی که در خانواده آنها دومعلول یا بیشتر وجود دارند را به طور کامل و ۱۰۰ درصد برعهده می‌گیریم، ضمن اینکه مبلغی راهم دراختیار بنیاد مسکن و گروه‌های جهادی جهت بازسازی و مرمت خانه‌های مردم قرار خواهیم داد.

مخبر خاطرنشان کرد: پس از عادی شدن شرایط زندگی مردم دراین منطقه، بسته‌های لوازم خانگی هم به خانواده‌های آسیب‌دیده اهدا میکنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص طرح‌های اشتغالزایی  ستاد در استان نیز گفت: اجرای ۱۰۰۰ طرح با ظرفیت ایجاد  ۳۰۰۰ شغل جدید و سرمایه‌گذاری ۱۳۰میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار ستاد قرار دارد، ضمن اینکه  بزودی خبرهای خوبی در زمینه راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و نیمه‌کاره  این شهرستان برای مردم خواهیم داشت  .

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول