اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

انواع روش های تبلیغاتی موثر بر کسب و کار شما

دنیای امروز، عرصه‌ی تبلیغات است. در کنار کیفیت و محصول خوب، این تبلیغات است که باعث می‌شود برند شما بین مردم و جامعه و حتی مردم جهان، شناخته شود.

انواع روش های تبلیغاتی موثر بر کسب و کار شما

اگر چه هزینه‌ی تبلیغات بسیار بالاست اما تاثیر آن به حدی در رونق کسب‌وکار زیاد است که چندین برابر آن، به جیب کارفرما و صاحب کسب‌وکار بر می‌گردد. امروزه روش‌های متعددی برای تبلیغات باب شده است؛ از تبلیغات مستقیم و آشکار گرفته تا روش‌های تبلیغاتی پنهان و مخفی که به صورت غیرمستقیم با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند. در هر صورت، هر کسب‌وکاری روش مخصوص به خود را دارد و هر محصول یا خدماتی، شایسته است که با یک شیوه‌ی تبلیغاتی موثر و مفید به جامعه معرفی شود. امروزه روش‌های متعدد و نسبتا جدیدی در عرصه‌ی تبلیغات به وجود آمده است که شیوه‌‌ی تجارت و بازاریابی را به طور کلی، دگرگون ساخته است.

به طور کلی، هر چه بیشتر بتوان مخاطب را با موضوعی درگیر کرد، شیوه‌ی تبلیغاتی موثرتر است. به عنوان مثال، یک عکس مفهومی و جذاب که بتواند ذهن مخاطب را با خود درگیر کند، می‌تواند نقطه‌ی هدف یک تبلیغات موثر باشد. به همین دلیل، عکس بیشتر از نوشته و متن، و ویدئو بیشتر از تصویر، می‌تواند مخاطب را با خود درگیر سازد. اما با این وجود، هر کدام از روش‌های تبلیغاتی تاثیرات خاص خود را دارند که می‌توانند برای برخی محصولات و خدمات مفید و سازنده باشند.

عکاسی صنعتی ؛ روشی موثر و کاربردی

ما یک فرهنگ بصری هستیم. عکس‌ها تصورات ذهنی را گرفته و ضبط می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به خواندن مطلب، موضوع را درک نماییم. در این عصر و زمانه که استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه همه‌گیر شده است، داشتن عکس‌های تبلیغاتی خوب مهم‌تر از همیشه بوده و اهمیت آن احساس می‌شود

برای گرفتن و ثبت تصاویر مطلوب تبلیغاتی، باید از عکاسی صنعتی و عکاسان متخصص در این زمینه بهره گرفت. اگر تازه کسب‌وکارتان را شروع کرده‌اید و نمی‌توانید هزینه‌ی زیادی بابت تبلیغات بپردازید، می‌توانید با یادگیری اصول اولیه عکاسی صنعتی ، خودتان دست به کار شوید و عکس‌های باکیفیت و خلاقانه بگیرید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با فروش محصولتان به اشتراک بگذارید.

در واقع، شما صاحب هر کسب‌وکار یا خدماتی که باشید لازم است چند عکس حرفه‌ای از محصول یا خدمات خود داشته باشید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی و یا دفتر کارتان به نمایش بگذارید. بدیهی است هر چه عکس گرفته شده باکیفیت و درجه‌ یک‌تر باشد، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت؛ به طوری که بسیاری از عکس‌های تبلیغاتی سال‌هاست که در ذهن ما نقش بسته‌اند و هرگز از ذهن ما فراموش شدنی نیستند.

انواع ویدئوهای تبلیغاتی برای افزایش فروش

همانطور که اشاره شد هر کدام از روش‌های تبلیغاتی تاثیرات مختلفی دارند و البته که مخاطبان خاص خود را نیز دارند. بنابراین برای صاحبان کسب‌وکار بهتر است که از انواع روش‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی استفاده کنند تا بتوانند تعداد بیشتری مخاطب را به سمت خود بکشانند و جامعه‌ی گسترده‌تری را هدف قرار دهند.

ویدئوهای تبلیغاتی ، یکی از روش‌های موثر تبلیغات است که مخاطبان و طرفداران خاص خود را دارد. در ویدئو حرف‌های بیشتری برای گفتن وجود دارد و زمان بیشتری می‌شود مخاطب را با محصول و برند درگیر کرد؛ البته به شرط آنکه ویدئوی تولیدی، ارزش بازنشر و دیده شدن را داشته باشد.

بنابراین در تهیه و تولید ویدئوهای تبلیغاتی نیز، باید دست به دامن شرکت‌های تبلیغاتی معتبر شوید تا بتوانید یک ویدئوی باکیفیت و خلاقانه به دنیای مجازی عرضه کنید.

امروزه از انواع ویدئوها، مانند موشن گرافیک ، انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی رئال ، موشن گرافیک رئال یا انیمیشنی و ... جهت تبلیغات مستقیم یا غیرمستقیم می‌توان استفاده کرد که هر روش، فوائد و کارکردهای مختص به خود را دارد و می‌تواند یک روش موثر در شناساندن برند به حساب آید.

تور مجازی ؛ تکنولوژی که باعث اعتماد می شود

در کنار روش‌هایی که در بالا اشاره شد، تکنولوژی، برگ دیگری از شیوه‌های تبلیغاتی را نیز رو کرده است که شاید نمونه‌های کمتری از آن را دیده باشیم و به جرات می‌توان گفت، هنوز هم به طور کامل بین مردم جا نیفتاده است؛ با این وجود، از تاثیر شگفت انگیز آن در عرصه‌ی تبلیغات و جذب مشتری نمی‌توان غافل شد.

 تور مجازی یکی از شاخه های عکاسی صنعتی است و استفاده از تور مجازی به کاربران اینترنت این فرصت را می دهد تا در کمترین زمان و کمترین هزینه با کسب و کار های جدید آشنا شوند

تور مجازی ، روشی است که در آن مخاطب را به وسیله‌ی فناوری واقعیت مجازی می‌توان به صورت مجازی به دنیای واقعی کسب‌وکارها برد. اجازه بدهید مثالی بزنیم! فرض کنیم شما صاحب یک هتل هستید و برای جذب توریست تبلیغات کرده‌اید. اگر دارای تور مجازی باشید، می‌توانید تمام فضای هتل، شامل رستوران، اتاق‌خواب‌ها، سرویس بهداشتی و حمام، لابی، استخر و سونا یا جکوزی، باغ و محوطه‌ی بیرون و یا هر قسمت دیگری از آن را به صورت واقعیت مجازی و سه‌بعدی به مخاطب نشان دهید. فردی که در حال تحقیق برای رزرو هتل است، به وسیله‌ی تور مجازی هتل، می‌تواند به صورت سه‌بعدی در تمام فضای هتل گشت‌وگذار کند و قسمت‌های مختلف آن را مشاهده کند و سپس با دید بازتر و اطمینان خاطر بیشتر، دست به انتخاب بزند.

استفاده از تور مجازی ، دو مزیت خاص دارد. اگر شما در صنف خود، تنها کسب‌وکاری باشید که صاحب تور مجازی هستید، این روش باعث می‌شود که از رقبای خود به شدت متمایز شوید، اما در صورتی که رقبای‌تان نیز از تکنولوژی تور مجازی استفاده می‌کنند، شما بهتر و بیشتر می‌توانید شایستگی‌های خود را به مشتریان نشان دهید و در حالت کلی، به دنبال روش‌هایی خواهید گشت تا کسب‌وکارتان را متمایز از دیگران سازید. ضمن آنکه، از تکنولوژی روز دنیا نیز، عقب نمانده‌اید!

شاید این تصور برایتان ایجاد شود که تور مجازی تنها مختص یکسری مشاغل مانند موزه‌ها یا هتل‌ها است! در پاسخ باید گفت این تکنولوژی اگر چه برای بسیاری از مشاغل کاربرد بیشتری دارد، اما از فوائد آن می‌توان برای اکثر مشاغل استفاده کرد.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک کارخانه یا فروشگاه هستید، می‌توانید خط تولید خود را با این روش، به مخاطب معرفی کنید و اعتماد او را جلب کنید. در هر صورت، هر کسب‌وکاری مختصات و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی تور مجازی ، خود را بیشتر و کامل‌تر به مخاطب بشناساند.

سخن پایانی :

تبلیغات، چنان کارآمد و موثر است که به هیچ روش تبلیغاتی برای معرفی آن نیاز نیست! همه‌ی ما از تاثیر تبلیغات در گسترش و رونق کسب‌وکارها آگاهیم و می‌دانیم که چه اثر شگرفی بر جذب مخاطب و گرفتن نبض بازار دارند. البته این نکته‌ی مهم نیز نباید از یاد برود که محصول یا خدماتی که قرار است ارائه شود، اولا باید باکیفیت و مطلوب باشد و در ثانی، روش تبلیغاتی آن، باید موثر و کارآمد باشد.

ازین که تا پایان همراه این محتوا بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم آنچه بیان شد برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول