اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیگیری فارس نتیجه داد/انتظار مددجوی کارآفرین سنندجی برآورده شد

روشن‌ستاره یکی از مددجویان کارآفرین سنندجی است که با انتشار گزارشی از وی در خبرگزاری فارس و انتظاراتی که از مسوولان داشت، به همت کمیته امداد و شرکت شهرک‌های صنعتی نیاز وی بآورده شد...

پیگیری فارس نتیجه داد/انتظار مددجوی کارآفرین سنندجی برآورده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، 25 آبان ماه امسال بود که به دنبال سوژه‌ای از جنس تولید به سراغ آقای روشن‌ستاره در یکی از محلات شهر سنندج رفتیم.

فرهاد روشن‌ستاره مردی که به قول خودش سختی کشیده روزگار بود و  بعد از گذر از روزهای سخت و ورشکستی با کمک کمیته امداد و دریافت تسهیلات 20 میلیونی بار دیگر دست بر زانو گذاشت و از زمین برخواست و امروز برای خود و چند نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

قصه 20 ساله با چوب

وی می‌گوید: قصه من و چوب حکایتی 20 و چند ساله دارد، نجاری را از همان دوران نوجوانی در سال 64 شروع کردم و رفته رفته وارد حرفه کابینت‌سازی شدم هرچه جلوتر می‌رفتم احساس می‌کردم به نقطه‌ای رسیده که استادکاری بالای دستم در استان پیدا نمی‌شود.

کار را به خوبی یاد گرفته بودم حتی چندین سفارش هم گرفتم و به بهترین نحو ممکن تحویل مشتری دادم، تقریبا 6 سال پیش بود که به کردستان بازگشتم و در یکی از مناطق حاشیه‌ای سنندج کارگاهی راه‌اندازی کردم.

دست پر به کردستان برگشتم

دست پر به کردستان بازگشته بودم، حاصل چندین سال تلاش در اصفهان بود همه آنچه را که به سختی و تلاش به دست آورده بودم، به خاطر عدم مدیریت مناسب به باد دادم.

پول و حرفه برای راه‌اندازی واحد تولیدی داشتم، اما از مدیریت مناسب غافل شدم، سفارش کار کم نبود؛ اما راه‌اندازی واحد تولیدی در منطقه حاشیه که ساکنانش از سطح درآمدی و اقتصادی پایینی برخوردار بودند اشتباهی بود که مرتکب آن شدم و همین سبب ورشکستگی در کارم شد.

انتظارم را خبرگزاری فارس به گوش مسئولان برساند

این کارآفرین سنندجی در این گزارش عنوان کرد: هرچه جلوتر می‌روم احساس می‌کنم باید کار را گسترش دهم تا افراد بیشتری از این سفره بهرمند شوند و گسترش کار نیاز به مکان و فضا برای کار دارد فضایی که گنجایش چندین دستگاه برش داشته باشد.

چندی پیش آگهی فروش یک قطعه زمین در یکی از شهرک‌های صنعتی سنندج در فضای مجازی دیدم و به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مراجعه و درخواست کمک کردم تا مکانی برای گسترش کارم در اختیارمان قرار دهد که به من گفتند، شغل شما در دایره مشاغل صنعتی قرار نمی‌گیرد.

جای سوال دارد زمین به افرادی واگذار می‌شود که بدون راه‌اندازهی واحد صنعتی، می‌فروشند و سود کلان به جیب می‌زنند ولی تولیدکنندگان واقعی باید از این ظرفیت‌ها محروم بمانند.

زمین به افرادی واگذار می‌شود که بدون راه‌اندازهی واحد صنعتی، می‌فروشند

 

 

 

این گلمندی را به گوش مسئولان رساندیم، گفتند پیگیری خواهیم کرد موضوع را رها نکردیم در این مدت بارها و بارها با تولید کنند و مسئولان کمیته امداد کردستان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان ارتباط گرفتیم.

بیان این توانایی و گلمندی‌ها از زبان این کارآفرین از سوی خبرگزاری فارس موجب شد پای برخی رسانه‌های دیگر هم به موضوع باز شد و شبکه استانی نیز گزارشی از آقای روشن ستاره پخش کرد.

استمرار پیگیری‌ها

حدود یک ماه پیش بود که در جدیدترین پیگیری که از کمیته امداد کردستان در مورد این کارآفرین داشتیم، عنوان کردند در جلسه کارگروه اشتغال واگذاری یک قطعه زمین در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج برای علم کردن کارگاه به این کارآفرین مصوب شده است.

مصوبه‌ای که بنا به گفته شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد کردستان اجرای آن قطعی بود و به زودی این کار صورت می‌گرفت، قبل از رسانه‌ای کردن موضوع با آقای روشنی‌ستاره تماس گرفتیم گفت، وعده داده‌اند در صورت اینکه هر کدام از صاحبان زمین این شهرک بنا به هر دلیل انصراف دهند واحد تولیدی ما در اولویت واگذاری این زمین خواهد بود، اما اینکه چه زمانی این اتفاق میمون و خوشایند بیفتد معلوم نیست!

موضوع را به گوش مدیرکل کمیته امداد کردستان رساندیم بار دیگر پیگیر موضوع شدیم تا اینکه بلاخره امروز بعد از طی چند ماه زمین مورد نظر به این کارآفرین که قبلا از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بوده و الان خود به ظرفیتی برای توانمندسازی مددجویان تبدیل شده واگذار کردند.

خبر خوش

فرهاد روشنی‌ستاره ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق و تشکر از خبرگزاری فارس اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش شما و حمایت جدی متولیان امر به ویژه احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان و شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد کردستان امروز موفق به اخذ 300 مترمربع زمین در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج شدم.

 موفق به گرفتن زمین به متراژ 300 متر در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج شدم

 

وی افزود: 20 درصد از کل قیمت 150 میلیون تومانی زمین را پرداخت کردم و مابقی نیز باید به صورت قسطی هر 3 ماه  8 میلیون تومان باید در مدت زمان تعیین شده پرداخت شود.

وی اضافه کرد: مسبب اصلی این اتفاق خوب را خبرگزاری فارس می‌دانم، امیدوارم با تلاش جدی خودم و همراهی و حمایت مسئولان بتوانم هرچه سریع‌تر کار ساخت را آغاز و زمینه اشتغال‌زایی برای 15 تا 20 جوان جویای کار را فراهم سازم.

‌  البته با توجه به شرایط تورمی و گران بودن مصالح ساختمانی قطعا ساخت کارگاه هزینه‌بر خواهد بود و این کار در توان منی که به تازگی توانسته‌ام از صفر شروع کنم و خوشبختانه در سایه تلاش و عزم جدی خودم و همراهی و حمایت نهادها و دستگاه‌های مختلف به عنوان یک کارآفرین برای خودم و دیگران مثمرثمر باشم ممکن نیست و نیاز به حمایت دارم.

اولویت من تامین پول اقساط زمین است و در مرحله بعد تلاش برای احداث هرچه سریع این کارگاه که امیدوارم به بستر امیدی برای افراد مددجوی جویای توانمندی تبدیل شود.

خودم سختی و به پولی زیادی کشیده‌ام از عرش به فرش افتادم و با حمایت عزیزانی توانستم بار دیگر قد راست کنم الان تنها هدفم بلند کردن افرادی است که نیاز به حمایت دارند نمونه‌هایی که قطعا در بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی زیاد هستند و تنها نیاز به تلنگر و حمایتی از جنس اعتماد و باورکردنشان دارند.

اولویتم در استخدام افراد در کارگاه تولیدی که به امید خدا راه‌اندازی شود مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود، کسانی که انگیزه کار دارند و می‌شود با آموزش دادن آنها را به توانمندی رساند.

اولویتم در استخدام افراد در کارگاه تولیدی که به امید خدا راه‌اندازی شود مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود

 

حاضر هستم 6 ماه آموزش‌های لازم را برای تبدیل شدن به یک استاد کار ماهر به هر تعداد از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که به من معرفی شوند بدهم، افرادی که بعد از آموزش می‌توانند حداقل روزانه 150 هزار تومان درآمد داشته باشند و با این کار زمینه توانمندسازی خانواده‌هایشان فراهم شود.

افرادی برای شراکت در کار پیشنهاد داده‌اند، اما موافق کار شراکتی نیستم می‌گویند باید 50 درصد یا 51 درصد کل سرمایه‌ به اسم آنها باشد، فردا چه تضمینی وجود دارد که وسط کار نخواهند مسیر را از من جدا کنند هدف من تولید و کار است اینکه سفره‌ای پهن شود که 20 تا 30 خانواده بتوانند از محل آن روزی حلال بخورند.

بازهم از پیگیری‌های شما ممنون هستم که صدایمان را به گوش مسئولان رساندید امیدوارم بتوانم در مسیری که شروع شده با دلسوزی و اعتقاد گام بردارم.

در حال حاضر در کارگاه فعلی برای چند نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ام و در بستری که به امید خدا در آینده نزدیک ایجاد می‌شود زمینه اشتغال بیش از 10 تا 15 نفر فراهم خواهد شد.

تخصیص 2 قطعه زمین صنعتی به مددجویان امداد

محمدرسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد کردستان هم می‌گوید: با رایزنی و تعامل با شرکت شهرک‌های صنعتی، تعداد 2 قطعه زمین 300 متری از زمین‌های شهرک صنعتی شماره 4، به 2 نفر از مددجویان این نهاد تحویل داده شده است.

وی افزود: یکی از 3 راهبرد اصلی اشتغال‌زایی در امداد، تسهیل‌گری و انجام پیگیری‌های برون سازمانی است و در راستای تحقق شعار جهش تولید، برای دو نفر از مددجویان تولید کننده این نهاد موفق به اخذ زمین در شهرک صنعتی شد تا علاوه بر بکارگیری سایر مددجویان بعنوان نیروی کار جدید، به افزایش تولیدات آنها نیز کمک شده باشد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ضمن قدردانی از مدیرعلمل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، اضافه کرد: شرایط واگذاری زمین‌ها به شیوه‌ای بسیار مناسب بوده است.

وی اظهار کرد: در این راستا برای خانم نصری، 300 متر زمین به ارزش 126 میلیون تومان تخصیص داده شده که 38 میلیون تومان نقدی و مابقی در 11 قسط سه ماهه به مبلغ 8 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: برای فرهاد روشن‌ستاره دیگر مددجوی کارآفرین این نهاد نیز 300 متر زمین با ارزش 149 میلیون تومان تخصیص داده شده است که 26 میلیون تومان آن نقدی و مابقی در قالب اقساط سه ماهه 8 میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

واگذاری 170 قطعه زمین در شهرک صنعتی شماره 4 سنندج

احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم ضمن تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه در حمایت از بخش تولید، اظهار کرد: ما در شهرک سنندج چهار که قرار است بزرگترین شهرک صنعتی استان باشد واگذاری‌ها را از سال 96ـ97 شروع کرده‌ایم و تا این لحظه 170 قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: چند نفر از این سرمایه‌گذاران هم کار را شروع کرده‌ و در حال ساخت واحد تولیدی خود هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار کرد: به لحاظ شرایط جوی و همچنین مشکلات اقتصادی به دلیل نوسانات ارزی خیلی از افراد تا کنون وارد فاز اجرا نشده‌اند اما در کل به لحاظ قانونی سعی بر این است که در اوایل سال آینده همه پای کار بیایند و ما نیز سعی می‌کنیم زیرساخت‌ها را محکم‌تر کنیم.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان همه پای کار هستند و در حال حاضر، برق، آب و غیره شهرک آماده و شبکه فاضلاب نیز به زودی با کمک مسئولان ، حمایت شهرک‌های صنعتی و پیگیری مسئولان انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: در میان این درخواست‌ها متقاضیان متعددی وجود دارد برای مثال برای 110 قطعه 610 متقاضی بود به واقع  انتقادها در واگذاری‌ها همیشه وجود دارد.

به منظور به حداقل رساندن خطا در این زمینه یک کارگروه در استان تشکیل شد واگذاری یک قطعه زمین به یک کارآفرین از سوی اصحاب رسانه مطرح شد و ما به عنوان یک درخواست به کارگروه معرفی کردیم.

وی افزود: با مکاتبه از سوی کمیته امداد امام خمینی کردستان به عنوان یکی از دستگاه‌های موفق در توانمندسازی افراد نیازمند صورت گرفت، دو مددجوی این نهاد به نام‌های«فرهاد روشن‌ستاره و ناهید نصری» که امروز به عنوان کارآفرین‌های توانمند فعالیت دارند به عنوان متقاضی زمین برای ایجاد کارگاه تولیدی از سوی این نهاد معرفی و در کارگروه مربوط واگذاری زمین در شهرک صنعتی شماره چهار به آنها مصوب و بعد از طی روند قانونی واگذار شد.

گفتنی است؛  فرهاد روشن‌ستاره مددجوی کمیته امداد کردستان است که با دریافت تسهیلات 20 میلیون تومانی از سوی کمیته امداد کردستان توانسته کارگاه تولیدی خود را راه‌اندازی کند و چند جوان جویای کار را تا این لحظه به کارگیری کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول