اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

باید عنوان شهر جهانی فرش را برای تبریز حفظ کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی بر برندسازی و ارتقای وضعیت فروش و صادرات فرش تبریز تاکید کرد و گفت: ضروری است، تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای بهبود وضعیت فعالان این حوزه تلاش کنند.

باید عنوان شهر جهانی فرش را برای تبریز حفظ کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری امروز در جلسه تبریز، شهر جهانی فرش دستباف با اشاره به انتخاب تبریز در سال 1394 به عنوان پایتخت جهانی فرش از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که این عنوان دائمی نیست و در صورت بی‌توجهی، می‌توانیم آن را از دست دهیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم عنوان پایتختی فرش را حفظ کنیم باید در راستای ارتقای وضعیت فعالان این حوزه برنامه‌ریزی شود.

جهانگیری افزود: ضروری است، مراودات خود را با شورای جهانی صنایع.دستی افزایش دهیم و گزارش اقدامات انجام گرفته در این حوزه به‌صورت فصلی و سالانه تهیه و مستندسازی شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان، طراحان و بهترین فروشگاه‌های فرش باید به صورت سالانه معرفی و تجلیل شوند، اضافه کرد: باید در طول سال رویدادهای عمومی که برای مردم نیز جذاب باشد تعریف و برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به احداث موزه تخصصی فرش تبریز، گفت: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به دلیل برخی مشکلات متوقف مانده و باید عملیات ساخت آن از سر گرفته شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول