اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: اسرائیل به هیچ توافقی با ایران، امید نمی‌بندد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه تل‌آویو به هیچگونه توافق غرب با ایران امید نخواهد داشت، مدعی شد هر کاری برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت اتمی انجام می‌دهند.

نتانیاهو: اسرائیل به هیچ توافقی با ایران، امید نمی‌بندد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر علیه توافق هسته‌ای ایران و هرگونه بازگشت آمریکا به برجام موضع گرفت.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو امروز (سه‌شنبه) با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «ما به هیچ توافقی با یک رژیم افراطی مانند ایران محدود نمی‌شویم و به آن امیدی نخواهیم داشت».

وی طی سخنرانی در مراسم نبرد «تِل های» بین اعراب و یهودیان در سال ۱۹۲۰، ادعا کرد: «زمانی که یکی از این توافق‌ها با کره شمالی برقرار بود، دیدیم که اینگونه توافق‌ها چه ماهیتی دارند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس با تکرار تهدیدهای پوشالی، افزود: «با توافق یا بدون توافق، ما هر کاری انجام خواهیم داد که ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا نکند».

نتانیاهو در ادامه‌های ادعاهای متوهمانه خود گفت: «ما استقرار نظامی ایران در سوریه را نمی‌پذیریم. همچنین استقرار موشک‌های نقطه‌زن در سوریه و لبنان غیرقابل قبول است».

پیش از این، «دنی دانون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در ایالات متحده، با تصمیم واشنگتن برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به برجام مخالفت کرده بود. (جزئیات بیشتر)

دانون در مصاحبه با وبگاه «نیوزویک» گفت: «آنها می‌دانند انتظارات ما چیست. آنها از نواقص و معایب این توافق (برجام) آگاه هستند، ما قبلا آنها را بیان کرده و چند بار به شورای امنیت توضیح داده بودیم».

شامگاه پنجشنبه بود که وزارت خارجه آمریکا طی نشست مجازی با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، از تصمیم خود برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.

«ند پرایس»، سخنگوی این وزارتخانه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت.

بامداد امروز همچنین نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول