اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدیرعامل متروی تهران: درآمد مترو بیش از ۴۰ میلیارد تومان کم شد/ دولت فقط ۲۰ میلیارد یارانه بلیت پرداخته است

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: در حال حاضر با اینکه آمار مسافری رو به افزایش است، اما همچنان کاهش ۵۰ درصدی مسافر را شاهد هستیم و همین موضوع باعث شد تا بیش از ۴۰ میلیارد تومان درآمد شرکت از فروش بلیت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل متروی تهران: درآمد مترو بیش از ۴۰ میلیارد تومان کم شد/ دولت فقط ۲۰ میلیارد یارانه بلیت پرداخته است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو گفت‌وگویی با فرنوش نوبخت، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

روزی ۳ بار قطار‌ها را ضد عفونی می‌کنیم

- برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از همان روز‌های ابتدایی در جهت افزایش رعایت بهداشت اقدام به جمع آوری آبخوری ها، دستگیره‌های تبلیغاتی قطارها، تعطیلی اتاق‌های مادر و کودک، نصب بر چسب‌های رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در ایستگاه‌ها و قطار‌ها کردیم.

- همکاران من در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در سالی که گذشت با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از تمامی ظرفیت تهویه هوا در قطار‌ها و اصلاح سناریوی هواساز‌ها جهت تهویه فعال هوای ایستگاه‌ها و قطار‌ها و ضدعفونی روزانه در ۳ نوبت قطارها، هندریل پله‌های برقی، پله‌های ثابت، صندلی‌ها و تمامی گیت‌ها و دستگاه‌های شارژ بلیت مسافری و همه تجهیزات موجود در ایستگاه‌ها تلاش کردند تا در حد توان سلامت مسافران را تامین کنند.

 اگر کار مهمی ندارند از خانه بیرون نیایید

- با وجود کرونا شاهد تغییر شیوه زندگی در دنیا هستیم، اما گذر زمان باعث نشد تا از دقت و حساسیت ما برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی کاسته شود و تمامی اقدامات همانند روز‌های اول به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و مسافران با دقت و نظارت بیشتر انجام می‌شود.

- از شهروندان و مسافران خواستارم تا در زمان استفاده از مترو پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، از دستفروشان خرید نکنند و اگر کار مهمی ندارند از خانه بیرون نیایند.

- همچنین از مسافرانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند درخواست داریم حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده نکنند.

همچنان کاهش ۵۰ درصدی مسافر را شاهد هستیم 

- در ما‌های اول شیوع ویروس کرونا در کشور متروی تهران با کاهش ۷۰ درصدی مسافر رو برو شد، اما برای جلوگیری از افزایش تراکم مسافر در قطار‌ها و ایستگاه، بدون تغییر درسرفاصله حرکت قطار‌ها به خدمات رسانی ادامه داد.

- در حال حاضر با اینکه آمار مسافری رو به افزایش است، اما همچنان کاهش ۵۰ درصدی مسافر را شاهد هستیم.

درآمد مترو بیش از ۴۰ میلیارد تومان کم شد/ دولت فقط ۲۰ میلیارد یارانه بلیت داد

- همین موضوع باعث شد تا بیش از ۴۰ میلیارد تومان درآمد شرکت از فروش بلیت کاهش پیدا کند.

- مترو هزینه بالایی دارد و به تنهایی از پس تامین این مبالغ بر نمی‌آید.

- دولت در سال جاری فقط ۲۰ میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه اسلامی به عنوان یارانه بلیت مترو پرداخت کرده است این در حالی است که ما از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم. 

- نگهداشت مترو شامل قطعات یدکی تخصصی و عمومی هزینه زیادی دارد و برخی از این اقلام و اقلام مصرفی پیمانکاران وارداتی است که در گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی آن‌ها را تهیه می‌کردیم، ولی اکنون با ارز ۲۳ هزار تومانی خریداری می‌شوند.

- بخشی از هزینه‌های ما مربوط به امور جاری و حقوق کارگران است؛ تا آغاز سال جدید باید بتوانیم به حدود ۳۵۰۰ کارگر پیمانکاران حقوق بپردازم. این در حالیست که هنوز همه پیمانکاران ما نتوانسته اند حقوق ماه‌های گذشته را دریافت کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول