اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات با اعتبار 40 هزار میلیارد ریالی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: برآوردهای اولیه مالی برای اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات ، ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده که با وجود تورم ایجاد شده امکان دارد که به منابع مالی بیشتری نیاز داشته باشیم.

اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات با اعتبار 40 هزار میلیارد ریالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجید سلطانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به نخستین سفر استانی خود، اظهار داشت: به دلیل شرایط ویژه استان بوشهر که به عنوان یک استان مهم در حوزه اقتصاد و انرژی محسوب می‌شود، این استان برای نخستین سفر استانی انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: با حضور در استان‌ها بدنبال آشنایی نزدیک با زیرساخت‌ها، امکانات مخابراتی، نیازهای توسعه‌ای و چالش‌های موجود هستیم تا بتوانیم با یک برنامه ریزی عملیاتی و بر اساس یک برنامه راهبردی با احصاء اولویت‌ها، امکاناتی متناسب با نیازهای مردم ، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: ارائه ۶۰ درصد نیازهای مخاطبین در حوزه خدمات ای تی در کنار ۱۰۰ درصد تلفن ثابت سبب شده که با مطالبات گوناگون مشتریان مواجه باشیم که نشان دهنده نیاز یه توسعه شبکه‌های زیرساختی در جهت رضایت مردمی است.

سلطانی با اشاره به دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب، نسبت به وجود شبکه ملی اطلاعات، عنوان کرد: در قالب طرحی پنج ساله این شبکه در سطح کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح شبکه ملی اطلاعات از ابتدای سال جاری به عنوان یک اولویت وارد پوشه کاری شرکت مخابرات ایران شد اما پس از مدتی به دلایلی، مسکوت باقی ماند که به محض پذیرش مسؤولیت در سه ماه گذشته، احیاء این طرح در رأس برنامه کاری‌ام قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: پس از طراحی دقیق این شبکه با وجود داده‌های به دست آمده از استان‌های کشور، در اولین گام کارشناسان فنی مخابرات ایران را جهت بررسی میدانی اجرای طرح به استان‌ها گسیل کردیم تا اشکالات طرح گرفته و قابلیت دقیق اجرایی آن مشخص شود.

سلطانی ادامه داد: برآوردهای اولیه مالی ما برای اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات ، ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده که با وجود تورم ایجاد شده امکان دارد که به منابع مالی بیشتری نیاز داشته باشیم.

وی عنوان کرد: این میزان نیاز مالی برای استان بوشهر ، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال پیش بینی شده بود که با شرایط موجود، نیازمند هزینه بیشتری برای استان بوشهر هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از سخنانش ، گفت: کیفیت پهنای باند در بخشی از استان‌ها مانند بوشهر با میزان نیازهایش هم خوانی ندارد که سبب شده در طول سال شاهد افت کیفیت و نارضایتی مردمی باشیم.

سلطانی گفت: بر این اساس بودجه خاصی برای این استان‌ها، از جمله بوشهر تعریف و تخصیص یافته است که از ۴۸ ساعت آینده شاهد ورود آنها به استان بوشهر خواهیم بود.

وی عنوان کرد: البته با کمک شرکت زیرساخت و ایجاد مکانسیم های فنی، شاهد وضعیت جدیدی از ارائه پهنای باند و کیفی‌تر شدن خدمات اینترنت از روز گذشته به استان بوشهر هستیم که تداوم آن نیز دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به وضعیت شرکت مخابرات ایران بیان کرد: در مجموع ۲۸ میلیون تلفن ثابت، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار پورت و ۱۷۰ هزار کیلومتر شبکه نوری در کشور داریم که بر اساس نیاز مشتریان در دو بعد کمیت و کیفیت اقدام به ارائه پهنای باند می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول