اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اجرایی شدن دغدغه جدی رهبر انقلاب پیرامون تحقق شبکه ملی اطلاعات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از آغاز طرح شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب خبر داد.

اجرایی شدن دغدغه جدی رهبر انقلاب پیرامون تحقق شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجید سلطانی ظهر امروز در نشست با فرمانده سپاه امام صادق(ص) استان بوشهر اظهار داشت:  با توجه به دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب پیرامون تحقق شبکه ملی اطلاعات، این موضوع در قالب یک پروژه در طرحی پنج ساله اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: اگر چه این طرح در ابتدای سال جاری، به عنوان یک اولویت در شرکت مخابرات ایران مورد توجه قرار گرفته بود اما به دلایلی پس از مدتی مسکوت ماند و از سه ماه پیش با پذیرش مسؤولیت در شرکت مخابرات ایران، به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دادم.

سلطانی در ادامه با بیان اینکه، گرچه مراحل کارشناسی و اجرایی طرح شبکه ملی اطلاعات به پایان رسیده اما به شکل دقیقی از سال ۱۴۰۰ شاهد آغاز شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود، ادامه داد: در گام اول این طرح پنج ساله، چشم اندازهای دو ساله مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دیده شده است.

وی با اشاره به برش‌های استانی در نظر گرفته شده برای اجرای طرح  شبکه ملی اطلاعات، عنوان کرد: در این طرح سعی شده که به ارتقا زیرساخت‌ها و فن اوری اطلاعات توجه ویژه‌ای شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: اکنون زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی جز الزامات زندگی بوده که بر بستر آن اشتغال، آموزش، امنیت و سلامت مردم شکل می‌گیرد.

سلطانی با اشاره به وضعیت مخابرات و زیرساخت‌های آن گفت: در سطح کشور ۱۷۰ هزار کیلومتر فیبر نوری، پنج میلیون و ۵۰۰ پورت و ۲۸ میلیون تلفن ثابت وجود دارد که سهم استان بوشهر دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۲۷۰ هزار تلفن ثابت، ۹۶۵ هزار شماره تلفن همراه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول