اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فعالیت همزمان ۲ سامانه بارشی فردا در کشور/ کاهش دما بین ۸ تا ۱۸ درجه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در شمال شرق دما بین ۱۲ تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه تا جمعه در دامنه جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما داریم.

فعالیت همزمان ۲ سامانه بارشی فردا در کشور/ کاهش دما بین ۸ تا ۱۸ درجه

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روز جاری و روزهای آینده اظهار داشت: از امشب و اوایل وقت روز آینده دو سامانه بارشی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: سامانه شمالی روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان شرقی سبب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: سامانه جنوبی فردا ششم اسفند در استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، غرب و مرکز خلیج فارس سبب بارندگی و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز آینده شدت بارش‌ها در استان گیلان است و روز پنج شنبه هفتم اسفند غیر از مناطق شمال غرب، شمال شرق و سیستان و بلوچستان در اغلب مناطق کشور بارندگی داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش ها روز آینده در استان‌های فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: روز جمعه در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران و رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و مرکزی بارش پراکنده داریم.

ضیائیان افزود: روز شنبه ۹ اسفند در برخی نقاط فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده دمای هوا در استان های ساحلی خزر و اردبیل ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد با توجه به کاهش شدید دما انتظار داریم روز آینده بارش در مناطق جلگه ای دریای خزر به شکل برف باشد.

وی افزود: روز آینده با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه های شمالی البرز وجود دارد.

ضیائیان اظهار کرد: در دو روز آینده در شمال شرق دما بین ۱۲ تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه تا جمعه در دامنه جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در دو روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور بخش هایی از شمال شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید خواهیم داشت و این شرایط روز جمعه در شرق و جنوب شرق حاکم است که می‌تواند منجر به گرد و غبار شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود و فردا شب نیز آسمان تهران ابری تا نیمه ابری است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۰۱ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده مشهد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر، زنجان با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر همچنین اردبیل با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده در ۱۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول