اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش ۱۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رفسنجان/افزایش موارد مثبت کرونا در کودکان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رفسنجان در مجموع حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۱۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رفسنجان/افزایش موارد مثبت کرونا در کودکان

 احمد جمالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌های شدیدی که وجود دارد، وضعیت شهرستان رفسنجان از نظر ابتلا به کرونا تقریبا از اول آذرماه شروع به کاهش داشت که همزمان با شروع طرح شهید سلیمانی بود که در شهرستان اجرا شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: با اقدامات بسیار خوب و مؤثری که در شهرستان انجام شد شاهد کاهش موارد بودیم و موارد بستری روند کاهشی پیدا کرد، اما روند بیماران سرپایی مجددا افزایشی شده است.

وی بیان کرد: در یک هفته اخیر شاهد افزایش موارد بستری هستیم، موارد مثبت در سنین ۶ تا ۱۴ سال افزایش پیدا کرده که یکی از شاخصه‌های کرونای انگلیسی ابتلای کودکان و نوجوانان است. در هفته آذر در اوج پیک چهار نفر نوجوان مثبت داشتیم که اخیرا این موارد افزایش داشته است.

جمالی‌زاده با اشاره به اینکه در هفته سوم بهمن ۱۰ مبتلای سنین پایین داشتیم و موارد مثبت کودکان در حال افزایش است، ادامه داد:  یکی از برنامه‌های طرح شهید سلیمانی این است که به ازای هر یک نفر مثبت پیگیری‌ اطرافیان این فرد انجام شود که تعدادی موارد مثبت را شناسایی می‌کنیم و میانگین افرادی که شناسایی شدند به ازای یک فرد مثبت دو هفته اخیر ۶.۲۳ نفر شناسایی کردیم.

وی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌ها شامل زدن ماسک، تهویه مناسب و فاصله‌گذاری توضیح داد: رعایت پروتکل‌ها در دفاتر پلیس + ۱هشت درصد، دفاتر پشخوان دولت ۶ درصد، پایانه‌های برون شهری ۴ درصد، پایانه های درون شهری ۵ درصد، نانوایی‌ها ۱۰ درصد، پاساژها ۳۰ درصد، هتل‌ها و امکان اقامتی ۱۵ درصد، مساجد و اماکن ۵ درصد و مطب‌ها ۱۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با ذکر این مطلب که رعایت پروتکل‌ها در مجموع حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده، تأکید کرد: اگر بخواهیم بیماری را کنترل کنیم باید بالای 95 درصد مردم از زمانی که از منزل بیرون می‌روند تا زمانی که برمی‌گردند ماسک بزنند که در این صورت می‌توانیم بیماری را در کنترل داشته و مرگ و میرها را در کمترین میزان در هفته داشته باشیم.

وی هشدار داد: رفت و آمدها، خریدها در امکان شلوغ، مسافرت‌ها، میهمانی‌ها و ...ریسک بسیار بزرگی برای اینکه شاهد موج چهارم بیماری در شهرستان باشیم، به‌شمار می‌روند، ضمن اینکه سیرجان وضعیت خوبی ندارد و امکان دارد وضعیت این شهرستان قرمز شود که اینها زنگ خطری برای شهرستان رفسنجان است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول