اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سایت بازیافت زباله سال آینده در قروه احداث می‌شود

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قروه گفت: احداث کارخانه بازیافت زباله در دستور کار شهرداری قرار گرفته و سال آینده اجرایی می‌شود.

سایت بازیافت زباله سال آینده در قروه احداث می‌شود

عطاالله عرفان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: روزانه حدود ۷۰ تن زباله در قروه جمع‌آوری می‌شود که به دلیل حجم کم امکان بازیافت آن وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: چندین ماه است زباله‌های شهری قروه توسط یک شرکت خصوصی به استان همدان منتقل می‌شود که دلیل محدودیت‌های اتخاذ شده از سوی استانداری همدان این روند متوقف شده و همچنان زباله‌های قروه در محل قبلی دپو می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری قروه در زمینه تعیین وضعیت زباله‌های شهری اذعان داشت: در شورای پسماند فرمانداری قروه تصمیم بر این شده که سایت نگهداری زباله در مسیر روستای اوریه به سمت منطقه جنیان در فضای ۱۲ هکتاری ایجاد شود‌ که فرآیند اتمام این پروژه نیازمند حمایت نهادهای متولی مانند محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و...در استان است.

عرفان در مورد جزئیات راه‌اندازی سایت بازیافت زباله در قروه گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته سرمایه‌گذار اصفهانی حاضر به احداث کارخانه بازیافت زباله در قروه شده است همچنین در این زمینه شهرداری قروه آماده خریداری و تامین تجهیزات مورد نیاز برای این پروژه بازیافت زباله است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قروه اذعان داشت: طبق برآورد‌های صورت گرفته سایت بازیافت زباله دارای ترانشه‌بندی در ابعاد ۲۰۰ متر و عمق ۷ متری است که در آن زباله‌ها ذخیره‌سازی می‌شود و آلودگی خاصی برای منطقه ایجاد نمی‌کند و پس از رسیدن به حجم مورد نیاز توسط تجهیزات مختلف بازیافت می‌شود.

عرفان در ادامه افزود: بازیافت زباله در قروه تبدیل به کمپوست خواهد شد و در زمینه تامین کودهای آلی خاک کشاورزی و باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر درآمدزایی،کاهش آلودگی ناشی از کودهای شیمیایی در تولید محصولات زراعی و باغی و حفظ محیط زیست را به همراه دارد.

وی در ادامه اذعان داشت: شهرداری قروه سعی دارد در صورت موافقت دستگاه‌های اجرایی استان مانند محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و...پروژه سایت ۱۲ هکتاری بازیافت زباله را در ابتدای سال آینده اجرایی کند.

گفتنی است، پیگیری‌های خبرنگار فارس در شهرستان قروه نشان می‌دهد،که زباله‌های شهری و نخاله‌های ساختمانی در چندصد متری منطقه مسکونی و در اراضی کشاورزی حاشیه این شهر رهاسازی می‌شود و شهرداری قروه همچنان در صدد ایجاد سایت بازیافت زباله است و این وعده سال‌هاست عملی نشده است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول