اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بی‌آبی اهواز در وانفسای کرونای انگلیسی/ سوءمدیریت در خوزستان کی به پایان می‌رسد؟

به گفته استاندار خوزستان سهل انگاری در تعمیر به موقع عامل وقوع حادثه قطعی آب ۷۰ درصد از مناطق اهواز است.

بی‌آبی اهواز در وانفسای کرونای انگلیسی/ سوءمدیریت در خوزستان کی به پایان می‌رسد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، مردم غرب اهواز صبح امروز در حالی از خواب بیدار شدند که با مشکل جدید قطعی آب مواجه بودند.

کسی از علت قطعی آب اهواز خبر نداشت تا اینکه مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ساعت ۷ و ۴۲ دقیقه صبح در گفت‌وگویی خبر از قطعی آب به دلیل تعمیرات اساسی خبر داد.

مناطق کیان آباد، کیانپارس، کیانشهر، امانیه، لشکر، کمپلو شمالی و جنوبی، گلستان، کوی سعدی، پردیس ۱، عین 2، ملاشیه، کوی مندلی، کوی نیرو، الصافی، سید خلف، زردشت، کوی علوی، شهرک رزمندگان، شهرک دانشگاه، فرهنگشهر، کوی استادان، منازل صدا و سیما و در ساعاتی نیز اخر اسفالت، زند، جمهوری و پاداد امروز پنجم اسفند با قطع یا افت فشار مواجه بودند.

زیرآب رفتن ایستگاه پمپاژ آب به دلیل پارگی واشر

مدیرکل آبفا خوزستان در این باره می‌گوید: با توجه به افزایش مصرف آب سالانه در فصل تابستان در مناطق مختلف، تقویت و تعمیر تصفیه خانه در فصل زمستان در دستور کار قرار می‌گیرد تا در فصل گرم مردم استان با مشکل قطعی آب مواجه نشوند.

صادق حقیقی پور می‌افزاید: تصفیه خانه شماره ۲ اهواز دارای ۶ الکترو پمپ است که از روزهای گذشته تعمیر و اورهال آنها آغاز شد و تا روز گذشته پنج الکتروپمپ بدون هیچ مشکلی برای آب اهواز، تعمیر شدند اما متاسفانه در زمان باز و بسته کردن الکترو پمپ شماره ۶ در شب گذشته، واشر شیر پمپ دچار پارگی شد و ایستگاه پمپاژ زیر آب رفت.

وی بیان می‌کند: از ساعت سه بامداد که این حادثه رخ داد ناچار شدیم آب برخی مناطق اهواز را قطع و ایستگاه پمپاژ را جهت رفع مشکل خاموش کنیم و شرایط تا اندازه ای سخت شده بود که ناچار شدیم از غواص برای تعمیر شیر پمپ استفاده کنیم که این عملیات همچنان ادامه دارد.

 

 

سهل انگاری آبفا علت قطعی آب اهواز

استاندار خوزستان اما اظهارات مدیرکل آبفا را بهانه جویی می‌داند و می‌گوید: مدیران آبفا اعلام کردند که از گذشته می‌دانستند این الکتروپمپ دارای خرابی است ولی با این حال آن را تعمیر نکردند تا اینکه امروز این اتفاق رخ داد.

قاسم سلیمانی دشتکی می‌افزاید: این اتفاق ناشی از سهل انگاری بوده و باید از آن پیشگیری می‌شد.

فرسودگی تاسیسات عامل حادثه امروز بود

مدیر آبفا اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز می‌گوید: از بامداد امروز عملیات تعمیر آغاز شده و امیدواریم تا ساعات پایانی امشب آب مناطق قطع شده را وصل کنیم‌.

غلامرضا صفرنژادی در پاسخ به اینکه آیا نمی‌شد از قطعی آب جلوگیری کرد، می‌افزاید: با وجود فعال بودن پمپ‌های دیگر اما با توجه به خرابی واشر یکی از الکتروپمپ‌ها کل تاسیسات به زیر آب رفت و به ناچار آب برخی مناطق قطع شد.

وی عنوان می‌کند: تصفیه خانه اهواز ۵۴ سال عمر داد و فرسودگی تاسیسات باعث خرابی شده است.

صفرنژادی اظهار می‌کند: یکی از برنامه‌های سازمان آب و برق احداث تصفیه خانه جدید است که حادثه امروز نشان داد این کار باید خیلی زود آغاز شود.

آب شرب اهواز سال‌ها است که مورد مناقشه مدیران قرار گرفته و هرکس که سکاندار مجموعه‌ای می‌شود درباره ارتقای کیفیت آب حرف می‌زند و کاندیداها هم در هر آمد و رفتشان درباره بودجه‌های مصوب نطق‌های حماسی می‌کنند اما هرآنچه در واقعیت می‌بینیم به مانند مَثَل خشت بر آب زدن است.

بنا بر آمارهای داخلی بیش از یک سوم آب‌های جاری کشور در استان خوزستان در جریان است اما آب آشامیدنی در این استان و به ویژه کلانشهر اهواز از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. کیفیت آب آشامیدنی در اهواز به اندازه‌ای پائین است که حتی کارواش‌های این کلانشهر برای جذب مشتری روی تابلوهای خود بر شست‌وشوی خودرو با آب تصفیه تأکید می‌کنند.

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۸۳ خبری خوش روی خروجی رسانه‌های قرار گرفت؛ در این خبر آمده بود که بانک جهانی برای توسعه شبکه فاضلاب شهری و سیستم آبرسانی شهری شهرهای اهواز و شیراز ۲۷۹ میلیون دلار وام می‌دهد، هزینه کل اجرای دو پروژه یاد شده در آن دوران ۴۷۰ میلیون دلار بود که ۲۷۹ میلیون دلار آن از منابع بانک جهانی و مابقی از منابع داخلی تامین اعتبار می‌شود. سهم اهواز از اعتبارات بانک جهانی ۱۴۹.۷ میلیون دلار بود.

بنا بر اظهارات یکی از مدیران اسبق شرکت آب و فاضلاب اهواز، اهوازی‌ها کمتر از ۴۰ درصد از اعتبارات بانک جهانی را جذب کردند در حالی که شیراز هم‌زمان با اهواز اعتبارات را به صورت کامل جذب و حتی انشعابات آن را واگذار کرد. در آن دوره کارهایی هم انجام شد اما کارها پیوسته و کامل نبود و برای همین مردم مزه گوارای آب را از پس این میلیون‌ها دلار احساس نکردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، برای تامین آب مراکز درمانی از تانکر استفاده شده اما با توجه به اظهارات استاندار خوزستان سهل انگاری در تعمیر به موقع عامل وقوع حادثه بامداد امروز شده بود.

مشکل بی آبی مردم اهواز در حالی است که  به دلیل شیوع کرونای انگلیسی، وضعیت کرونا در این شهر قرمز و بحرانی است و متاسفانه بیمارستان‌های اهواز مملو از بیماران کرونایی است و مردم برای حفظ سلامت خود و رعایت نکات بهداشتی نیازمند آب هستند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول