اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بررسی مشکلات ده هزار نفر در دیدارهای مردمی رئیس کل دادگستری

رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار مردمی این هفته مسئولان قضایی، ضمن ملاقات و استماع اظهارات 54 تن از مراجعه کنندگان، به بررسی پرونده های قضایی آنان پرداخت.

بررسی مشکلات ده هزار نفر در دیدارهای مردمی رئیس کل دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه دیدار چهره به چهره با مردم هدف از دیدار مستقیم با مراجعان به دستگاه قضایی را  بررسی مشکلات آنان از نزدیک عنوان کرد و اظهار داشت: عمده موضوعات مطرح شده در ملاقات های حضوری تسریع در رسیدگی ها، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری و  تقاضای عفو و بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان بود که وفق موازین قانونی بررسی و دستورات لازم در جهت نظارت صادر شد.

وی ضمن توصیه به مردم در جهت اخذ نظر مشورتی مشاوران حقوقی و بهره گیری از وکلاء در دعاوی خاطر نشان کرد: استفاده از دانش حقوقدانان پیش از هر اقدامی می تواند ضمن کاستن از طرح دعاوی و شکایات مختلف در مراجع قضایی، زمینه پیشگیری از آسیب های ناشی از طرح پرونده در دستگاه قضایی را فراهم نماید. 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه افزود: در راستای اجرای سیاست های قوه قضائیه و اجرای سند تحول قضایی، تکریم و احترام ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی مراجعان به دستگاه قضایی، تأکیدات لازم در خصوص انجام ملاقات های مردمی توسط رؤسای حوزه های قضایی انجام شده که این امر علاوه بر مرکز استان در کلیه حوزه های قضایی استان با تنظیم برنامه های زمانبندی و تحت عنوان میز خدمت در حال اجرا است.

حسین اسفندیاری قاضی حوزه ریاست دادگستری فارس نیز با بیان اینکه در سال گذشته و ۱۱ ماهه سال جاری هر هفته جلسات دیدار مردمی برگزار شده است و تاکنون مشکلات قضایی بیش از ۱۰ هزار نفر از متقاضیاندر قالب ملاقات های حضوری با رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان دراین دیدار ها  بررسی شده است گفت: دستورات صادر شده در ملاقات های مردمی در چارچوب موازین قانونی و با حفظ استقلال قضات است و مراجعان پیش از درخواست ملاقات حضوری نسبت به آراء قضایی خود آگاهی کامل پیدا کرده و از صحت و سقم  مستندات جدید خود اطمینان حاصل نمایند.

قاضی اسفندیاری افزود: متقاضیان دیدار با رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان باید در ایام هفته و در ساعات اداری با در دست داشتن آراء و مستندات خود به دادگستری مرکز استان واقع در میدان شهداء مراجعه و جهت ملاقات ثبت نام نمایند.

گفتنی است در دیدار مردمی این هفته مسئولان قضایی استان علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ارسلان اشرافی معاون قضایی، منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس، علی مؤمن حسین پور معاون قضایی دکتر یوسف نیکنام و حسین اسفندیاری قاضی حوزه ریاست دادگستری استان نیز به راهنمائی و ارشاد مراجعان پرداختند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول