اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رعایت دستورات بهداشتی برای همه یک وظیفه شرعی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به شرایط ویژه کرونایی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه شرعی همه دانست و گفت: این بیماری خطرناک یک واقعیت است و حفظ سلامت خود و دیگران از دستورات خداوند است بنابراین همه ما شرعا موظف به رعایت دستورات بهداشتی هستیم.

رعایت دستورات بهداشتی برای همه یک وظیفه شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،  آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم جشنی که به مناسبت میلاد امیرالمؤمنین(ع) با حضور خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، اظهار کرد: توفیق زیارت حرم اهل بیت در ماه رجب توفیقی است که هر روز نصیب خادمان می شود و باید این توفیق را قدر دانست.

وی با تأکید بر قرائت هر روز زیارت رجبیه که از زیارت نامه های مأثور است، افزود: پیامبر(ص) فرمودند که ماه رجب ماه بزرگ خدا است انسان باید از منیت و خودخواهی در این ماه فاصله بگیرد و در هر حرکتی خود را عبد خدا بداند تا از برکات و نعمات بیشتر این ماه برخوردار شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مناسبت های این ماه را سبب افزایش ظرفیت این ماه بزرگ دانست و گفت: ۱۳ رجب روز میلاد امیرالمؤمنین علیه السلام در درون کعبه است که نشان دهنده ارتباط خاص حضرت علی علیه السلام با کعبه دارد که بر خلاف حضرت عیسی(ع) که در هنگام تولدشان امر به خروج حضرت مریم از خانه خدا داده شد ولی برای تولد امیرالمؤمنین(ع) دیوار خانه خدا شکافته شد و سه روز از حضرت فاطمه بنت اسد در خانه خدا پذیرایی شد تا حضرت علی(ع) متولد شوند.

وی افزود: حضرت علی(ع) در زمان فتح مکه نیز تنها فردی بود که بر دوش پیامبر(ص) نشست و کعبه را از بت خالی کرد و در زمان ضربت خوردن از ابن ملجم نیز ندای فزت و رب الکعبه سر داد که نشان دهنده ارتباط عمیق حضرت علی با خانه کعبه دارد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه نصرت دین خدا در حقیقت وابسته به نصرت مردم است، افزود: امیرالمؤمنین(ع) با تمام توان از کعبه و دین خدا حمایت کرد ولی چون مردم به یاری ایشان نیامدند نتیجه آن افتادن کعبه به دست نا اهلان شد، بنابراین ما وظیفه نصرت دین خدا و شعائر دینی را داریم و امیدواریم خدمت به حرم اهل بیت(ع) و تعظیم شعائر دینی برای ما در ماه شریف رجب افزون شود.

وی ماه مبارک رجب را بهترین زمان و حرم کریمه اهل بیت را بهترین مکان برای افزایش تقوای الهی دانست و گفت: همه ما نسبت به وظیفه و مسئولیتی که داریم در روز قیامت مورد سؤال قرار می گیریم و باید آداب خدمت در این مکان مقدس را به خوبی رعایت کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به شرایط ویژه کرونایی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه شرعی همه دانست و گفت: این بیماری خطرناک یک واقعیت است و حفظ سلامت خود و دیگران از دستورات خداوند است بنابراین همه ما شرعا موظف به رعایت دستورات بهداشتی هستیم و وقتی که خادمان حرم دستورات بهداشتی را رعایت کنند این موضوع توسط زائران نیز دیده می‌شود.

وی استفاده از نظرات و طرح های خادمان را در امور مدیریتی لازم دانست و گفت: این کار باعث ارتقاء و بهبود خدمت رسانی به زائران و اداره این مکان شریف می شود که نباید از آن غافل شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول