اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان؛ حائز رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور

استاندار سمنان گفت: این استان رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور را به خود اختصاص داده است.

سمنان؛ حائز رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان با گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر این روز را به پدر معنوی استان سمنان تبریک گفت و اظهار کرد: در آستانه عید میلاد امام علی (ع) به‌اتفاق جمعی از معاونان و مدیران کل ستادی استانداری سمنان برای تجدیددیدار خدمت جنابعالی رسیدیم.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل آیت‌الله شاهچراغی در حمایت از مسؤولان و مدیران و ایجاد همدلی بین مردم استان سمنان گفت: قصد ما این بود که به‌اتفاق تمامی مدیران و فرمانداران خدمت جنابعالی برسیم؛ اما شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را از انجام این مهم باز داشت.

استاندار سمنان با تشریح وضع استان در مقابله با کرونا افزود: همان‌طور که می‌دانید استان سمنان در مقابله با کرونا بسیار خوب عمل کرد و هم‌اینک سه شهرستان آرادان، سرخه و میامی در وضع آبی و به‌جز شهرستان شاهرود که اخیراً به رنگ نارنجی درآمده است، مابقی شهرستان‌ها در وضع زرد هستند.

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اشاره به نگران‌کننده بودن افزایش میزان بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به مراکز درمانی استان گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست‌های متعدد، شاهد افزایش شناسایی موارد مثبت ابتلا به کرونا هستیم و البته میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

آشناگر ادامه داد: سمنان جزو استان‌های باثبات کشور در مقوله مدیریت مقابله با کرونا است؛ اما اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، بی‌شک دچار مشکل خواهیم شد.

وی بیان کرد: ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هر هفته روزهای شنبه به ریاست رئیس جمهوری و با حضور ویدئوکنفرانسی استانداران سراسر کشور برگزار می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: مرحله نخست واکسیناسیون در استان سمنان ویژه کادر درمانی به انجام رسیده است و با تهیه محموله‌های جدید، واکسیناسیون سایر گروه‌های استان سمنان نیز انجام خواهد شد.

سمنان؛ جزو ۳ استان برتر در رضایتمندی مردم 

آشناگر به تشریح وضع اداری و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان پرداخت و عنوان کرد: امسال هم، استان سمنان جزو سه استان برتر کشور در شاخص رضایتمندی مردم بود.

وی افزود: استان سمنان رتبه نخست در بهبود فضای کسب و کار در کشور را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد در این زمینه دستاوردهای اجرایی خوبی داشته و از موقعیت‌های خود برای خدمت به مردم استفاده درستی کرده‌ایم.

استاندار سمنان تأکید کرد: تلاش ما این است که پروژه‌های نیمه‌تمام این استان را تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید به اتمام برسانیم.

آشناگر گفت: به‌تمامی مدیران و فرمانداران استان سمنان توصیه کرده‌ام که تا آخرین لحظه، همچون ساعت نخست شروع کار خود در این مسؤولیت، پیگیری‌های لازم را انجام دهند و تیم‌های ارزیابی را فعال کرده‌ام که ارزیابی مناسبی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به انجام برسانند.

وی به انجام مکاتبات خود با رئیس‌جمهور نیز اشاره کرد و افزود: فارغ از تخصیص بودجه‌های ملی و استانی، ضمن انجام مکاتباتی با رئیس‌جمهوری پروژه‌های با امکان افتتاح در سال آینده را معرفی کرده و درخواست تأمین اعتبار برای آنها کرده‌ام و رئیس‌جمهوری، پاسخ صریح و موافقت خود را با این اقدامات اعلام کرد.‌

وی اظهار کرد: تاکنون با دستور ویژه رئیس‌جمهوری به‌صورت جداگانه مبلغ ۹۹ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها، چهار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش، ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری امید سرخه و ۱۵ میلیارد تومان ویژه تالار مرکزی سمنان اختصاص یافته است.

استاندار سمنان با تشریح اقدامات انجام‌شده در راستای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان گفت: تلاش ما بر این است که برخی پروژه‌های معطل‌مانده استان تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده و کارنامه دولت در این زمینه در استان سمنان درخشان باشد.

افتتاح بیمارستان مهدی‌شهر تا اوایل سال آینده

آشناگر به تلاش‌های انجام‌شده برای تکمیل و تجهیز بیمارستان مهدی‌شهر به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این خطه از استان سمنان گفت: تلاش ما بر این است تا با انجام اقدامات مختلف، بیمارستان مهدی‌شهر را تا پایان امسال یا در اوایل سال آینده برای افتتاح آماده کنیم.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام‌شده برخی پروژه‌های استان سمنان مانند انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، تعیین تکلیف شده و ساخت پروژه‌های فرهنگی بزرگ در استان سمنان آغاز شد.‌

استاندار سمنان با تمجید از همراهی دولت با مسؤولان استان سمنان گفت: دولت تدبیر و امید برای استان سمنان کم نگذاشته و در حد توان خود مساعدت کرده است.

آشناگر تأکید کرد: با مدیران استان سمنان اتمام‌حجت کرده‌ایم که تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های عمرانی داشته باشند.

وی با اظهار رضایت از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: امیدواریم با گشایش‌های بعدی و هماهنگی بیشتر دولت و مجلس شاهد رفع نگرانی از وضع معیشت و گرانی باشیم.

مشارکت بالای مردم در انتخابات بسیار مهم است

استاندار سمنان عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا هماهنگی، وحدت و همدلی را بین ارکان حکومت در شهرستان‌ها و استان برقرار کنیم و در این راستا معتقدیم که با وحدت کارها بهتر پیش می‌رود و با اختلاف‌نظر، هیچ کاری پیش نخواهد رفت و مردم نیز تمایلی برای تشدید اختلافات ندارند.

آشناگر گفت: به فرمانداران استان سمنان توصیه شده است تا با هماهنگی ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امور اجرایی شهرها را پیش برده و تلاش کنند تا مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی به برگزاری انتخابات در سال آینده نیز اشاره و عنوان کرد: ما در آستانه آغاز فعالیت‌های انتخابات در سال ۱۴۰۰ هستیم و بر اساس آن دو انتخابات مهم یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور و استان به انجام خواهد رسید و بخش عمده کار دولت در سال آینده برگزاری انتخابات آرام و سالم است.

استاندار سمنان اظهار کرد: با انتخاب اعضای ستاد انتخابات در استان و مدیریت حبیب‌الله خجسته‌پور به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات استان سمنان تلاش خواهد شد تا هدف اصلی انتخابات یعنی تأمین انتخاباتی آرام با مشارکت بالای مردم محقق شود.

آشناگر بیان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات برای ما بسیار مهم است و هیچ تمایلی به اعمال اراده خود تحت هیچ شرایطی نداریم و معتقدیم مردم بهترین داور و قاضی برای گزینش فرد صالح برای اداره کشور هستند و این را به‌عنوان مشی اصلی خود دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول