اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تصویب قانون اقدام راهبردی افتخار مجلس یازدهم است/ بر اجرای کامل قانون اصرار داریم

نماینده بوئین زهرا و آوج گفت: تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط مجلس، از افتخارات مجلس یازدهم است و ما برای اجرای دقیق این قانون مصر هستیم و بر اجرای آن نظارت کاملی خواهیم داشت.

تصویب قانون اقدام راهبردی افتخار مجلس یازدهم است/ بر اجرای کامل قانون اصرار داریم

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرگزاری فارس در قزوین، اظهار کرد: تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط مجلس، از افتخارات مجلس یازدهم است و ما برای اجرای دقیق این قانون مصر هستیم و بر اجرای آن نظارت کاملی خواهیم داشت.

وی با اشاره به حساسیت مجلس در نظارت بر حسن اجرای قوانین عنوان کرد: دولت باید به قانون تمکین کند و آن را به نحو احسن و بی‌کم و کاست به موعد اجرا در بیاورد، لذا بیانیه دولت با آژانس از نظر ما خلاف قانون مصوب مجلس است و مجلس در مقابل قانون شکنی دولت کوتاه نخواهد آمد، لذا مصر است این اختلاف از مسیر صحیح آن میان دولت و مجلس حل گردد.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: پروردگار متعال در آیه ۱۴۱ سوره نساء که به آیه نفی سبیل مشهور است می‌فرماید: ولن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا، خداوند هرگز بر (زیان) مؤمنان برای کافران راه (تسلطی) قرار نداده است.

وی افزود: قانون نه ماده ای اقدام راهبردی برای برداشتن تحریم که در مجلس یازدهم تصویب گردید از افتخارات مجلس یازدهم است و این قانون الزام‌آور بر مبنای شروط نه گانه منویات مقام رهبری، به‌عنوان شروط برجام به تصویب رسیده و از طرفی ایشان در آخرین بیاناتشان در چهارم اسفند سال جاری، اجرای این قانون را لازم دانستند و لذا دولت باید به قانون تمکین کند.

عباسپور اظهار کرد: من معتقدم بیانیۀ مشترک معاون رییس جمهور و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برخلاف منویات مقام معظم رهبری و قانون مجلس بوده و دولت مکلف به اجرای این قانون نه ماده ای است و مجلس در مقابل قانون شکنی دولت کوتاه نخواهد آمد، دولت نمی‌تواند به نحوی اقدام کند که اجرای قانون بی‌معنا شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طبق بند ۹ این قانون، در صورت عدم اجرای قانون از ناحیه دولت، مجریان به قوه قضاییه معرفی خواهند شد، همچنین ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس نیز در این راستا است که رئیس جمهور درصورت عدم اجرای قانون به قوه قضاییه معرفی خواهد شد.

نماینده بوئین زهرا و آوج در پایان عنوان کرد: تجربه ما در ۴۲ سال انقلاب اسلامی مؤید این نکته است که هرجا در مقابل زیاده خواهی و دست اندازی و دخالت خارجی مقاومت و ایستادگی داشتیم به نتیجۀ مثبت رسیده‌ایم و هرجا ضعف و سستی و کوتاه آمدن در برابر خواسته دشمن در مسئولان به وجود آمد، دچار مشکل شده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول