اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

معافیت نقل و انتقال دارایی در صندوق‌های سرمایه گذاری پروژه از پرداخت عوارض

نمایندگان مجلس مقرر کردند که به منظور فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع پروژه‌های زیربنایی پرداخت هرگونه مالیات که با پذیره‌نویسی آنها با مجوز سازمان بورس اوراق بهادار انجام می‌شود از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف باشد.

معافیت نقل و انتقال دارایی در صندوق‌های سرمایه گذاری پروژه از پرداخت عوارض

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه، 5 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاقی  (21) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی 21 به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری عموم مردم در انواع پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به / از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت‌های موسس، ناشی از انتقال آورده غیر نقدی به شرکتهای سهامی عام در شرف تاسیس که بمنظور ایجاد و تکمیل پروژه‌ای تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای و حمل و نقل شکل می گیرد و مجوز عرصه عمومی و تاسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ می‌گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.

همچنین نمایندگان با حذف بند الحاقی (18) تبصره 6 ماده واحده این لایحه بودجه 1400 که به پیشنهاد محمدمهدی مفتح مطرح شد با 129 رأی موافق، 61 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی 18 حذف شده آمده بود:

1- به استناد ماده(4) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 10/8/1394 وزارت نیرو موظف است از تیرماه سال 1400 دستورالعمل جامع تعیین هزینه انشعاب برق را بر حسب ریال بر کیلووات ساعت با در نظر گرفتن هزینه تمام شده تأمین برق مشترکین جدید به تفکیک هر شهرستان و هریک از مناطق شهرداری کلان‌شهرها و نیز با در نظر گرفتن عملکرد بهینه اقتصادی شرکت‌های توزیع نیروی برق تدوین کند و هزینه تمام شده تأمین برق در هر منطقه شهرداری و شهرستان  را ابلاغ نماید. شرکت توانیر موظف است بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده، هزینه انشعاب برق را در هر شهرستان و هر یک از مناطق شهرداری کلانشهرها تعیین کند. 

2- در راستای تحقق عدالت اجتماعی، وزارت نیرو موظف است از تیرماه سال 1400 عوارض انشعاب برق را متناسب با میانگین قیمت زمین در هر یک از مناطق شهرداری کلانشهرها ومتراژ واحد مسکونی متقاضیان برق دریافت نماید. در این راستا وزارت نیرو موظف است هریک از کلانشهرها را بر حسب قیمت متوسط زمین مناطق مختلف شهرداری به سه دسته قیمتی تقسیم و عوارض ذیل را بر اساس جدول زیر اخذ نماید:

 

وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و صدردصد (100%) آن به عنوان یارانه حمایتی تأمین برق، صرف حمایت از تأمین برق متقاضیان در شرکت‌های توزیع مناطق محروم کشور می‌شود. 

در نهایت نمایندگان با 198 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه با تمام بندهای تبصره (4) ماده واحده لایحه بودجه 1400 موافقت کردند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول