اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اسمی خانی: ایده «وضعیت اورژانسی» از یک خبر آمد/ برای جایزه فیلم نساختیم

کارگردان فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» گفت: مطلقا برای جایزه این فیلم را نساختیم که با این فیلم دیده شویم و زمانیکه فیلم پخش شد، از سمت مخاطبان بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم.

اسمی خانی: ایده «وضعیت اورژانسی» از یک خبر آمد/ برای جایزه فیلم نساختیم

«مریم اسمی خانی» کارگردان فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس،‌ گفت: خبری در گروه تلگرامی دیدم که دو پلیس برای کمک کردن به خانمی به خانه او در هلند رفته بودند و فضای مفرحی برایشان فراهم کرده بودند و با بچه هایش بازی کرده بودند و همین نظر من را جلب کرد.

 

وی ادامه داد: همان زمان به ذهنم رسید که این می تواند ایده و قصه یک فیلم کوتاه باشد و با مشورتی که کردیم به این نتیجه رسیدیم که فضای فانتزی بامزه ای را تصویر کنیم که شخصیت اصلی مان دختر بچه ای باشد و در ادامه باقی قصه شکل گرفت.

اسمی خانی افزود: وقتی دنبال دختر بچه می گشتیم به نازنین رمضانی رسیدیم که خودش در تست ها باعث شد تا قصه را به سمت ملتهب تری ببریم. تولید آغاز شد و از آنجایی که تمام فیلم در لوکیشن داخلی است،‌چهار روز در لوکیشن داخلی ضبط کردیم.

 

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از اینکه فیلم ما آماده اکران شد کرونا آمد و ما هم تصمیم گرفتیم فیلم را به جشنواره برسانیم.

این کارگردان درباره اینکه آیا فکر می کردید سیمرغ دریافت کنید؟ افزود: ما اصلا به گرفتن سیمرغ فکر نمی کردیم. چهار سال بود که می خواستم اولین فیلم بلندم را بسازم و طرحی هم به همراه همسرم نوشته بودیم، اما شرایطی که فراهم می شد شرایط ایده آل ما نبود. گاهی اوقات فضای سینمای بدنه برای امثال ما آزار دهنده می شود و قواعدی دارد که پذیرش آن برای ما راحت نبود.

 

وی ادامه داد: در همین حین دیدیم فیلم کوتاه بسازیم و مطلقا برای جایزه این فیلم را نساختیم که با این فیلم دیده شویم. اما زمانیکه این فیلم را ساختیم از سمت مخاطبان بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم.

به گزارش فارس، وحید حسن زاده تهیه کنندگی این فیلم کوتاه را به عهده داشته است. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نازنین دختری ۷ ساله است که با نزدیک شدن به مامور اورژانسی که برای مداوای مادرش به خانه شان آمده تلاش می کند پرده از رازی که آزارش می دهد بردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول