اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اتصال خط آنتن نهاوند به شبکه سراسری راه‌آهن غرب کشور

فرماندار نهاوند گفت: شهر نهاوند از طریق خط آنتنی به شبکه سراسری راه‌آهن غرب کشور متصل می‌شود.

اتصال خط آنتن نهاوند به شبکه سراسری راه‌آهن غرب کشور

مراد ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند از اتصال خط آنتنی به شبکه سراسری راه‌آهن غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح که در حال حاضر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، نهاوند به واسطه ایجاد ایستگاه در مرکز شهر، از طریق خط آنتنی به طول ۲۳ کیلومتر به شبکه راه‌آهن غرب کشور متصل می‌شود.

وی ادامه داد: شبکه راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر از ایستگاه سمنگان در اراک آغاز و پس از عبور از ملایر، نهاوند، کرمانشاه و خسروی تا کشور عراق امتداد دارد.

فرماندار نهاوند بیان کرد: طول مسیر راه‌آهن غرب کشور در قطعه ملایر به نهاوند ۷۱ کیلومتر است که بهمن ماه سال ۹۶ توسط وزیر وقت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: مسیر خط آنتنی ریلی نهاوند نیز به طول۲۳ کیلومتر با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان است که خرداد ماه سال ۹۸ با حضور وزیر راه و شهرسازی در انتهای شهرک شهید حیدری نهاوند آغاز شد.

ناصری تصریح کرد: با احداث ایستگاه شهرک شهید حیدری علاوه بر اتصال نهاوند به شبکه ریلی غرب کشور، این شهر می‌تواند از طریق بروجرد به شبکه سراسری راه‌آهن جنوب نیز متصل شود.

وی در پایان به مهمترین مشکل پروژه اشاره کرد و افزود: مهمترین مشکل پروژه خط آنتنی نهاوند، وجود تعدادی از معارضین محلی به خاطر وجود زمین‌های کشاورزی مسیر احداث راه‌آهن و تامین اعتبارات مالی پروژه است که امیدواریم با رفع سریعتر این مشکل و احداث آن دسترسی مردم شهرستان به قطار میسر شود.

انتهای پیام/۳۱۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول