اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دنیا بر مدار فرهنگ و هنر در حرکت است نه سیاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: رسالت هنرمندان عرصه‌ موسیقی ارتقا ذائقه‌ و سلیقه‌ مخاطب است.

دنیا بر مدار فرهنگ و هنر در حرکت است نه سیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدقاسم ناظمی در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان همچنین رونمایی از " نماهنگ ایرانیم " و تقدیر از عوامل تولید این نماهنگ، اظهار داشت: موسیقی از هنرهایی است که پیچیدگی، کشف و شهود آن برای همه قابل لمس نبوده و کسانی که با موسیقی زیسته‌اند، می‌توانند در مورد پیچیدگی و ابعاد و زوایای آن سخن بگویند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، موسیقی ایرانی را میراثی گرانبها در دستان هر ایرانی برشمرد و گفت: اگر میراث‌دار خوبی برای این سرمایه‌ عظیم نباشیم و فرصت رشد و بالندگی این هنر را فراهم نکنیم، جایگاه و ارزش‌های جاری آن از آسیب‌ها مصون نخواهد ماند.

وی ادامه داد: رسالت هنرمندان عرصه موسیقی تنها به همراهی تام با سلیقه مردم منتهی نمی‌شود،‌ بلکه در واقع باید ذائقه‌ و سلیقه‌ مخاطب در این هنر ارتقا یابد و اگر هنرمندی، سطح هنر خود را به دلیل سلایق افراد مختلف پایین بیاورد، قطعا آثاری که خلق می‌کند در دنیا و البته در اذهان مردم تاثیرگذار و ماندگار نخواهد بود.

ناظمی با اشاره به تاثیر تکنولوژی در پخش سریع یک موسیقی در سراسر جهان و فضای رقابتی حاصل از آن، گفت: در این فضای رقابتی باید بتوانیم با بهره‌گیری از ابزار هنر در دنیا حرف خودمان را بزنیم.

وی ادامه داد: ما به جز موسیقی ایرانی که برای ما افتخار است، یک موسیقی فاخر دیگری هم در اختیار داریم و آن موسیقی آذربایجانی است که موسیقی ملی و منطقه ای ما محسوب می‌شود و می‌بایست از این گنجینه‌ ارزشمند نیز به خوبی پاسداری کنیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه باید  با دنیا، به زبان فرهنگ و هنر سخن بگوییم، افزود: هم اکنون دنیا، دنیای سیاست نیست بلکه دنیا بر مدار فرهنگ و هنر در حرکت است و اگر از این قافله عقب بمانیم، نخواهیم توانست اندیشه‌ خود را به جهانیان تبیین نماییم.

ناظمی با بیان اینکه باید در این زمینه عرصه را برای آیندگان و جوانان مستعد فراهم کنیم، متذکر شد: در رابطه با گسترش و تعمیق موسیقی فاخر، آموزش باید جزو اصلی‌ترین رویکردها باشد.

وی متذکر شد:  باید با دقت نظر ، فضایی را برای هنرمندان جوان این عرصه فراهم کنیم که از جایگاه شخصیتی و هنری والایی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: باید فرصت مناسب و برابری برای تمامی هنرمندان فراهم شود تا در فضای هنری کشور، آثاری که خلق می‌کنند را ارائه نمایند و برای محقق شدن این مسئله  باید تشکل‌های هنری ایفاگر نقش شایسته‌ای باشند.

در این مراسم از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان تجلیل شد همچنین از " نماهنگ ایرانیم " رونمایی و  از عوامل تولید این نماهنگ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول