اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حسینی: تلاش دولت برای کسب اجازه از مجلس برای گرانی بیشتر است

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گفت: دولت به دنبال این است که از مجلس اجازه بگیرد که برای هر کالایی که می‌خواهد، نرخ ارز را متفاوت پیش‌بینی کند.

حسینی: تلاش دولت برای کسب اجازه از مجلس برای گرانی بیشتر است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 6 اسفند) و در جریان بررسی پیشنهاد حذف بند الحاقی (1) تبصره (7) لایحه بودجه اظهار داشت: حقوق ورودی در کشور از دو جز تشکیل می شود؛ سود بازرگانی و حقوق گمرکی، در حال حاضر حقوق گمرکی حدود 4 درصد بوده و سود بازرگانی در اختیار دولت است، در واقع عدد ریالی این موضوع از حاصل ضرب نرخ تعرفه در قیمت ریالی به دست می‌آید، بنابراین اگر نرخ ارز افزایش یابد قیمت ریالی نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: در قانون فعلی دولت می‌تواند نرخ تعرفه را تا 4 درصد کاهش دهد، بر اساس تصمیم کمیسیون دولت می‌تواند برای کالاهای اساسی سود بازرگانی صفر و حقوق گمرکی 2 درصد در نظر بگیرد؛ حال سوال من از دولت این است که آیا قوه مجریه می‌خواهد برای کالاهای اساسی و دارو حقوق گمرکی کمتر از 2 درصد وضع کند؟

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: دولت به دنبال این است که از مجلس اجازه بگیرد که برای هر کالایی که می‌خواهد، نرخ ارز را متفاوت پیش‌بینی کند، در این شرایط من و شما مسئول پاسخ به فساد گمرک هستیم.

حسینی با بیان اینکه نرخ ارز باید برای همه یکسان باشد، ادامه داد: با تعدد نرخ ارز اختیار امضاهای طلایی را به وزرا، کارشناسان و ... می‌دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اگر به دنبال حقوق گمرکی کمتر از 2 درصد است می‌تواند آن را پیشنهاد دهد، گفت: تعریف نرخ‌های متفاوت ارز برای کالاهای مختلف خلاف قانون دائمی بوده و دو سوم رأی می‌خواهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول