اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجازه مصادره اساتید را نمی‌دهیم!

استاندار آذربایجان‌شرقی، بالندگی هر جامعه را به مدد جایگاه فرهنگی و تاریخی آن دانسته و گفت: باید مراقب و قدردان مفاخر فرهنگی و هنری خود باشیم.

اجازه مصادره اساتید را نمی‌دهیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان همچنین رونمایی از " نماهنگ ایرانیم " و تقدیر از عوامل تولید این نماهنگ، اظهار داشت: بالندگی هر جامعه به مدد جایگاه فرهنگی و تاریخی آن است.

وی افزود: پیشرفت، تعالی و پویایی جامعه مرهون تلاش هنرمندان و اصحاب فضلی است که توانمندی آنها و فعالیت‌هایشان جامعه را از سکون می‌رهاند و به سمت بالندگی سوق می‌دهد.

پورمحمدی گفت: با اندک تاملی در رابطه با پیشرفت و توسعه جوامع می‌توان گفت که اگر بخواهیم جوامع در حال توسعه را با جوامع پیشرفته مقایسه کنیم، تفاوت آ‌نها در تاریخ، جغرافیا، منابع طبیعی، نژاد و زبان نیست، بلکه  آنچه دو جامعه را از هم متمایز می‌کند، دانش و فرهنگ آن دو جامعه است.

وی افزود: هر کشوری دارای فرهنگ و هنر خاص خود است اما کشور ایران را به لحاظ فرهنگ غنی و هنرمندانی شایسته، باید دارای هنری متعالی دانست.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این تعالی و بالندگی را می‌توان در آثار چشم‌نوازی که با ذهن خلاق و دستان هنرمند و پرتوان هنرمندان ایرانی خلق شده  و در جای جای دنیا خودنمایی می‌کند، همچون فرش، طراحی و معماری و یا نوشته ها و کتیبه‌های ایرانی مشاهده کرد.

وی افزود: نهادها و متولیان فرهنگی باید تمام قد از هنرمندان و اصحاب فرهنگ حمایت کنند به نحوی که اهالی فضل و فرهنگ این حمایت ارزشمند را با جان و دل درک کرده و از سوی هیچ کشور و دولتی مصادره نشوند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد، گفت: تبریز دارای مفاخر بسیاری در حوزه‌های مختلف صنعت، تجارت، هنر و فرهنگ، موسیقی و ... است که باید قدردان و مراقب این ارزش‌ها و مفاخر خود باشیم.

در این مراسم از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان تجلیل شد و همچنین از " نماهنگ ایرانیم " رونمایی و  از عوامل تولید این نماهنگ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول