اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

79 درصد مدارس روستایی زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: هم اکنون 100 درصد مدارس شهری و 79 درصد مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

79 درصد مدارس روستایی زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

حامد سرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تعهدی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برقراری ارتباط اینترنت در روستاها داشته روستاهای بالای 20 خانوار است که در این بین استان زنجان دارای 712 روستای 20 خانوار است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در احصای صورت گرفته که در تابستان سال جاری انجام شد از بین 712 روستا، دو سوم آنها تحت پوشش اینترنت و ارتباط قرار داشتند و یک سوم مابقی فاقد ارتباط اینترنت بودند که به عبارتی 284 روستا در کل استان فاقد اینترنت بودند که به واسطه تلاش انجام شده این مقدار از روستاهای فاقد ارتباط بسیار کم شده است.

وی ادامه داد:در این مدت توانستیم ارتباط 155 روستا را دایر کنیم و بیش از 20 هزار خانوار در روستاها از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

سرائی تصریح کرد: در برقراری ارتباط در 155 روستای استان مجموعه وزارت فراتر از برنامه در نظر گرفته شده طی سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهریور سال جاری عمل کرده و اتصال روستاها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را وظیفه انسانی خود دانسته و ما نیز همانند وزیر ارتباطات دانش‌آموزان روستایی را فرزندان خود می‌دانیم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات، سرما، و شرایط کرونا، شرکت‌های ارتباطات سیار، ایرانسل‌های وب، و مخابرات با همت مضاعف پای کار آمدند.

وی ادامه داد: موازی با راه‌اندازی اینترنت در روستاها، با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان مدارس روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که در این پروژه مودم رایگان به همراه ترافیک رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

سرائی تصریح کرد: هم اکنون 100 درصد مدارس شهری و 79 درصد مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و به  تبع اتمام پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی، سایر مدارس باقیمانده به اینترنت متصل می‌شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت الکترونیک استان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده همه خانه‌های بهداشت به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و حتی برخی معاینات و مشاوره‌های از راه دور در بستر شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول