اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سنندج میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی کشور/معلمان تربیت‌بدنی کردستان آموزش کشتی می‌بینند

دبیر هیات کشتی استان کردستان گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوان کشتی فرنگی کشور هفدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به میزبانی شهر سنندج برگزار خواهد شد.

سنندج میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی کشور/معلمان تربیت‌بدنی کردستان آموزش کشتی می‌بینند

هادی سجادی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا استقبال و گرایش بسیار زیادی به کشتی در کردستان وجود داشت تا جایی که سالن‌های کشتی کاملا مملو از ورزشکاران و علاقه‌مندان به کشتی بود اما با شیوع ویروس کرونا کشتی نیز مانند سایر ورزش‌ها دچار رکود زیادی شد.

وی افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا واقعا هیچ کسی نمی‌توانست فعالیت کند و خانواده‌ها نیز به خاطر ترسی که از این بیماری داشتند حاضر نبودند فرزندانشان را برای ادامه تمرین بفرستند در نتیجه وقفه‌ای چند ماهه‌ در این ورزش اتفاق افتاد تا اینکه مقداری عادی‌انگاری در این بیماری اتفاق افتاد و سالن‌ها به صورت نصف و کمتر فعالیت می‌کردند و بیشتر تمرین‌ها را نیز در فضای باز انجام می‌دادند.

سجادی‌پناه بیان کرد: قبل از دوران شیوع ویروس کرونا به کمک معاونت تربیت بدنی  آموزش و پرورش استان در قالب تفاهم‌نامه‌ای استعدادیابی شروع شد.

به گفته وی، در مسابقات قهرمانی کشور خردسالان و نونهالان ما موفق به کسب دو مدال برنز توسط آقایان مازیار شریفی و امیر حسین‌پناهی شدیم.

سجادی‌پناه در زمینه مشکلات و دغدغه‌های موجود در کشتی استان گفت: نبود اسپانسر و حمایت مالی بزرگترین دغدغه هیات‌های ورزشی استان و نیز هیات کشتی است و همانطور که پیداست ورزش با سرنوشت و آینده جوانان ارتباط مستقیم دارد لذا سرمایه‌گذاری مالی و حمایت مالی از ورزش جزء ضروریات یک جامعه سالم است که امیدواریم مسوولین امر به این مساله اهتمام بیشتری داشته باشند.

دبیر هیات کشتی کردستان ادامه داد: ویروس کرونا هم یکی از دغدغه‌های اساسی  است که مزید بر علت شده و جامعه ورزش را تحت تاثیر قرار داده است.

سجادی‌پناه در زمینه برنامه‌های آینده هیات کشتی استان اظهار کرد: برنامه‌های فراوانی برای آینده کشتی استان داریم که مهم‌ترین آن طرح تحول بنیادین کشتی است که فدارسیون کشتی آن را تنظیم کرده و هیات کشتی استان نیز به تبع آن برنامه هشت ساله‌ای فراهم کرده که تمام جنبه‌های مدیریتی، فنی و استعدادیابی در آن گنجانده شده و نگاه المپیکی و آسیایی در این برنامه لحاظ شده است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های هیات کشتی استان که در سفر اخیر رئیس فدارسیون کشتی به استان کردستان مصوب شده است، افزایش زیربنای خانه کشتی استان از سمت ضلع غربی است تا ورزشکاران بتوانند در فضای بزرگتری به فعالیت و تمرین بپردازند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش قرار است زیر نظر هیات کشتی استان معلم‌های تربیت بدنی آموزش ببینند و در مدارس بر اساس متد روز، ورزش کشتی را به دانش‌آموزان آموزش داده و استعدادهای برتر را جذب کشتی استان کنند.

سجادی‌پناه در ادامه تصریح کرد: ساخت سالن کشتی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از برنامه‌های هیات کشتی استان است که انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوان کشتی فرنگی کشور هفدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به میزبانی شهر سنندج و در ورزشگاه ۲۲ گولان برگزار خواهد شد که کارهای نهایی آن انجام شده ضمن اینکه اردوی تیم ملی کشتی ناشنوایان کشور نیز اوایل ماه جاری در شهر سنندج برگزار شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول