اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تجارت جدید نتانیاهو؛ واکسن کرونا در ازای انتقال سفارتخانه به قدس اشغالی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از سوءاستفاده ابزاری نخست‌وزیر این رژیم از واکسن‌های کرونا، گفت او از واکسن‌ها به عنوان رشوه‌ای برای انتقال سفارتخانه کشورها به قدس استفاده می‌کند.

تجارت جدید نتانیاهو؛ واکسن کرونا در ازای انتقال سفارتخانه به قدس اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر پروپاگاندای گسترده‌ای درباره ارسال واکسن‌های ویروس «کووید۱۹» به برخی از کشورها به‌راه انداخته، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم پشت‌پرده این تبلیغات را افشا کرد.

گانتز شامگاه سه‌شنبه گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با ارسال واکسن‌های کرونا به برخی کشورها در ازای انتقال سفارتخانه‌هایشان به قدس، برای خود تجارت انتخاباتی برپا کرده است.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، وی در این باره توضیح داد: «این حقیقت که نتانیاهو با واکسن‌هایی که اسرائیلی‌ها پولش را با مالیات پرداخته‌اند، تجارت می‌کند، نشان می‌دهد که او احساس حکومت در یک پادشاهی را دارد نه یک دولت».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که چنین اقداماتی، مانند ارسال واکسن کرونا به دیگر کشورها، نیاز به بررسی در نشست کابینه و اخذ تاییدیه دارد.

بر اساس این گزارش، گانتز در ادامه افزود: «فقط نیازهای اضطراری درمانی، سیاسی یا امنیتی است که می‌تواند چنین اقدام [هماهنگ‌نشده‌ای را] توجیه کند و نتانیاهو باید درباره آن به افکار عمومی توضیح داده باشد یا حداقل در محافل مرتبط تصویب شده باشد».

به نوشته عاروتص شوع، گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که اسرائیل در ازای انتقال سفارتخانه‌های برخی کشورها از تل‌آویو به قدس اشغالی، واکسن کرونا به آنها ارائه می‌کند.

برای نمونه، کشور هندوراس که به تازگی سفارتخانه‌اش را به قدس اشغالی انتقال داده، فقط ۵ هزار دوز واکسن کرونا دریافت کرده است.

این گزارش‌ها نشان می‌دهد که کشورهای گواتمالا و جمهوری چک نیز در ازای خوش‌خدمتی که به رژیم اشغالگر قدس داشتند، هر کدام ۵ هزار دوز واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

انتقادها از تلاش‌های تبلیغاتی نتانیاهو در کمتر از یک ماه مانده به برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی در حالی ادامه دارد که روز گذشته نیز «گیدئون سعر» رئیس حزب امید جدید و هم‌حزبی پیشین نتانیاهو، گفته بود  او بی‌شرمی را به حد اعلا رسانده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول