اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«دیدمان» با ۷۰ عنوان در نمایشگاه تاریخ معاصر/ تولید آثار خوب برای جلوگیری از تطهیر پهلوی

مدیر نشر دیدمان با اشاره به ضروری دانستن پرداختن به تاریخ انقلاب اسلامی گفت: گروه‌هایی پس از فرمایش رهبر انقلاب وارد میدان شدند و آثار خوبی تولید شد و جنبش و حرکت گروه‌ها در جلوگیری از تطهیر پهلوی و بزک کردن وجهه آن‌ها مقبول است.

«دیدمان» با ۷۰ عنوان در نمایشگاه تاریخ معاصر/ تولید آثار خوب برای جلوگیری از تطهیر پهلوی

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انتشارات «دیدمان» یکی از نشرهایی است که به صورت تخصصی، رسالت خودش را در حوزه تولید محتوای دینی و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار داده و آثار مفیدی را تولید کرده است.

«رضا ناقدی»، مدیر انتشارات دیدمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره اهمیت پرداختن به موضوع تاریخ انقلاب و با اشاره به کاربردهای مطالعه تاریخ و تأکید اسلام بر این مسئله گفت: در بحث تاریخ انقلاب اولویت مهم‌تری وجود دارد که رهبر انقلاب بارها به آن اشاره کرده‌اند و آن بحث جلوگیری از بزک کردن رژیم پهلوی است؛ اتفاقی که متأسفانه در دستور کار رسانه‌های وابسته به نظام سلطه قرار گرفته و به همین سبب با دیدن یک ضعف یا ناکارآمدی در مدیران داخلی به دنبال جنگ ادراک هستند و تلاش می‌کنند مردم را از انقلاب ناامید و پشیمان کنند. از این جهت لازم است که به بحث تاریخ انقلاب بپردازیم.

* تولید آثار خوب برای جلوگیری از تطهیر پهلوی و بزک کردن وجهه آن‌ها

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه تاریخ معاصر افزود: در شرایط کرونا، مردم و ناشران از نمایشگاه فیزیکی محروم ماندند و احساس نیاز به نمایشگاه‌های مجازی بیشتر شد و پس از برگزاری نمایشگاه مجازی توسط وزارت ارشاد، دیدیم نمایشگاه‌های موضوعی با همان سبک و سیاق اجراشدنی است. از طرفی اقتصاد نشر با ضربات متعددی مواجه شد. همچنین ترویج و تبلیغ کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی ضروری است. این نمایشگاه تخصصی هم مانند نمایشگاه مجازی کتاب، نشست‌ها و گفت‌وگوهای متعدد و همچنین رونمایی از کتاب‌های تازه چاپ را به همراه دارد.

ناقدی با بیان اینکه پس از فرمایشات رهبر انقلاب و ضروری دانستن پرداختن به تاریخ انقلاب اسلامی، گروه‌هایی وارد این عرصه شدند گفت:کیفیت آثار این گروه‌ها و مؤسسات باید به صورت مجزا بررسی شود ولی در کل آثار خوبی تولید شده و جنبش و حرکت گروه‌ها در جلوگیری از تطهیر پهلوی و بزک کردن وجهه آن‌ها مقبول بوده است.

* با بیش از ۷۰ عنوان کتاب در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی در نمایشگاه تاریخ معاصر حضور داریم

وی با اشاره به برگزاری جایزه اندرزگو توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی و تمرکز این جایزه ادبی بر آثاری با محوریت انقلاب اسلامی، این کار را ارزشمند دانست و افزود: علاوه بر اینکه آثار برگزیده در این جایزه ادبی ارزشمند بودند، یاد و نام شهید اندرزگو زنده شد.

رضا ناقدی با بیان اینکه در این نمایشگاه تخصصی با بیش از ۷۰ عنوان کتاب در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی شرکت کرده‌ایم گفت: برای شرکت در این نمایشگاه حدود یک‌سوم از کل آثار ما که مرتبط با موضوع نمایشگاه است، شرکت داده شده‌اند.

* مردم باید انصاف داشته باشند و فریب خط تطهیر پهلوی را نخورند

ناقدی در پایان اظهار داشت: مردم ما به این نکته توجه کنند که الان بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، نباید چیزی را توجیه کنیم. مردم با انصاف و به دور از هیاهوهای تبلیغاتی به این واقعه نگاه کنند و علی رغم وجود مدیران غرب‌زده که در این سال‌ها در مسندهای مهم حضور داشته و با شعارهای انقلابی همراه انقلاب نبودند، (مخصوصاً موضوعات اقتصادی که این روزها به وضوح به چشم ‌می‌آید)، انقلاب اسلامی خیلی جلوتر است و پیشرفت‌هایی داشته و به اذعان مراکز آمار جهانی انقلاب اسلامی نسبت به کشورهای جهانی پیشرفت کرده‌ است. شاید این پیشرفت مهم نباشد و اگر مرکز آفریقا هم بود در این چهل سال به تکنولوژی‌های زیادی دست پیدا می‌کرد، ما باید پیشرفت‌ها را نسبت به جهان مقایسه کنیم. مردم باید انصاف داشته باشند و فریب خط تطهیر پهلوی را نخورند که برای حاکم کردن یک رژیم همانند رژیم پهلوی و یا برای منحرف کردن حرکت روبه‌جلوی انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول