اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گوسفندهای اسپانیایی به سرخه رسیدند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ورود دام‌های وارداتی از اسپانیا به شهرستان سرخه خبر داد.

گوسفندهای اسپانیایی به سرخه رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گوسفندان پرتولید وارداتی از نژاد «آصف» هستند که از اسپانیا توسط شرکت «ویرا به پرور» وارد استان سمنان شده است.

وی گفت: این شرکت دارای پروانه دو هزار رأسی گوسفند داشتی پر تولید است که در مرحله نخست یک هزار و ۶۰۰ رأس از گوسفند نژاد «آصف» را وارد کرده و مابقی در آینده نزدیک وارد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی از ویژگی‌های این گوسفند وارداتی گفت: این گوسفند نژاد شیری با میانگین تولید شیر سالانه ۶۰۰ لیتر و دوقلوزایی ۱.۶ درصد است؛ این شرکت از گوسفندهای وارداتی خود می‌تواند سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن شیر با مجموع درصد چربی و پروتئین ۱۲ درصد تولید کند.

شاه‌حسینی گفت: میانگین شیر تولیدی در گوسفندهای بومی ایران بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم شیر است.

وی بیان کرد: این گوسفند وارداتی نژاد «آصف» نژاد شیری بوده و از تلاقی نژادهای آواسی با ایست فریزین حاصل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت این نژاد در میزان شیردهی، می‌تواند منجر به افزایش شیر شده و کمبود شیر و گوشت را تا حدی جبران کند.

شاه‌حسینی با اشاره به برخی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی'>وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ دام‌های در خطر انقراض و ورود دام‌های وارداتی به کشور گفت: حمایت از دام‌های در معرض خطر انقراض از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده و برای مثال حفظ نزاد دام سنگسری در دستور کار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این نژاد برای سیستم دامداری عشایری و روستایی پیشنهاد می‌شود؛ اما برای واحدهای صنعتی دام، دام‌های پربازده که تأمین گوشت و شیر دارند را پیشنهاد می‌کنیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول