اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اجرای 6000 کیلومتر خط لوله انتقال نفت و گاز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: قرارگاه خاتم 6000 کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز در نقاط مختلف کشور اجرا کرده است و پروژه خط لوله شازند- قم- ری یکی از این پروژه‌ها است.

اجرای 6000 کیلومتر خط لوله انتقال نفت و گاز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سعید محمد با اشاره به توان بالای متخصصان داخلی در اجرای پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: شاید زمانی در اجرای پروژه‌های این حوزه در کشور تردیدهایی وجود داشت اما امروز از پرتو خودباوری ایجادشده در کشور، شاهد اجرای ابرپروژه‌هایی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی هستیم که همگان را به توانمندی متخصصان داخلی معترف ساخته و خط لوله شازند- قم- ری یکی از این پروژه‌ها است.

وی افزود: پروژه خط لوله شازند – قم – ری به صورت EPC به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و با هدف انتقال فرآورده تولیدی پالایشگاه شازند اراک به  قم و در نهایت به استان تهران اجرا شده است.

محمد در مورد ظرفیت این خط لوله گفت: این خط لوله 26 اینچی به طول 295 کیلومتر با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز زمینه کاهش حمل و نقل بین شهری را فراهم می‌سازد و از سوی دیگر باعث کاهش هزینه انتقال فرآورده‌های نفتی از محل تولید تا مصرف می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به موانع و مشکلات موجود در لوله‌رانی در تقاطع‌ها و راه‌های طول مسیر و حجم 6.2 میلیون مترمکعبی خاکبرداری در این پروژه بیان کرد: این پروژه در سال جهش تولید و در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و ارزش‌آفرینی در حوزه نفت و گاز اجرا شده است و در زمینه توزیع عادلانه ثروت در کشور نقش موثری دارد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول