اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روایت آماری از تحول بخش بهداشت و درمان کردستان در بعد از انقلاب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حالیکه در قبل از انقلاب شاخص‌های بهداشتی و درمانی در کردستان بسیار پایین بود، بعد از انقلاب تحول خوبی صورت گرفته تا جاییکه جدای از برخورداری از امکانات و تجهیزات، از نظر پزشک متخصص و فوق‌تخصص هم در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

روایت آماری از تحول بخش  بهداشت و درمان کردستان در بعد از انقلاب

فرزین رضاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تا پیش از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان اتفاق خاصی را در این استان شاهد نبودیم اما بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد شده است و امکانات و شاخص‌های موجود این حوزه با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در حال حاضر امکانات مختلفی از جمله ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، دستگاه شتاب‌دهنده خطی و آزمایشگاه‌های متعدد و مجهز به امکانات روز در کردستان وجود دارد و شهرها و روستاهای استان در حوزه بهداشت و درمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه قبل از انقلاب 84 درصد از پزشکان عمومی و 85 درصد از پزشکان متخصص شاغل در کردستان خارجی بودند، ادامه داد: در این دوره تنها 94 پزشک عمومی و 32 پزشک متخصص در این استان مشغول به فعالیت بودند.

رضاعی با بیان اینکه امروز 391 پزشک عمومی در استان فعالیت دارند، یادآور شد: در حال حاضر تعداد پزشکان متخصص استان به 571 نفر رسیده و همچنین 61 پزشک فوق تخصص نیز در کردستان مشغول به خدمت هستند که 100 درصد آنان ایرانی هستند.

وی تعداد دندانپزشکان کردستان در دوران قبل از انقلاب را 5 نفر اعلام کرد و بیان کرد: هم اکنون 205 دندانپزشک مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان کردستانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد خانه‌های بهداشت قبل از انقلاب را 22 باب، مراکز روستایی را 28 مرکز و مراکز شهری را 17 مرکز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 630 باب خانه بهداشت، 71 مرکز روستایی و 79 مرکز شهری در استان وجود دارد.

رضاعی اظهار کرد: قبل از انقلاب شاخص پوشش واکسیناسیون در استان نیز کمتر از 40 درصد بود اما امروز این شاخص به 100 درصد رسیده است.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول