اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روستاها مقصد نخست کتابخانه‌های سیار باشد

فرماندار ویژه کاشان گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از با بهره‌گیری از کتابخانه‌های سیار از روستاهای شهرستان آغاز و به تمام نقاط شهرستان کاشان گسترده شود.

روستاها مقصد نخست کتابخانه‌های سیار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی‌اکبر مرتضایی امروز در سومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان اظهار کرد: روستا محل توسعه و کارآفرینی است که به دلیل مسافت با شهرها، لازم است ایجاد کتابخانه در روستاها در دستور کار قرار گیرد و کتابخانه‌های سیاری که ایجاد می‌شود، مقصد نخست آن‌ها روستاهای شهرستان باشد.

فرماندار ویژه کاشان گفت: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین روستاییان، ابتدا نیازسنجی‌هایی صورت گرفته و کتاب‌های موردنیاز به جوانان و نوجوانان تهیه و به آنان هدیه شود تا پیش‌زمینه‌ای برای جذب آن‌ها به کتاب‌خوانی فراهم گردد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان در ادامه افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کاهش معضلات اجتماعی و بزه‌کاری نقش مؤثری خواهد داشت که با اقدام مؤثر و مفید جوانان اوقات فراغت و زمان‌های طلایی خود را به کسب علم و دانش و مهارت‌های لازم اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: عید نوروز امسال نیز کشور و شهرستان کاشان با شرایط کرونایی مواجه است که بر اساس ضرورت محدودیت‌هایی برای کاهش تردد و ممنوعیت‌ها اعمال می‌شود که ایجاد کتابخانه‌های سیار در سطح شهرستان می‌تواند برای افرادی که در منزل هستند مفید بوده و از کتاب‌ها استفاده مناسب نماید.

مرتضایی از شغل کتابداری به‌ عنوان یکی از مشاغل تخصصی فرهنگی یاد کرد و بیان داشت: نوع ارتباط کتابدار در کتابخانه‌ها با مراجعین و معرفی کتاب‌های مفید به جوانان می‌تواند در جذب مخاطب مؤثر باشد که ضرورت دارد از افرادی که در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی فعالیت دارند تقدیر شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول