اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نهادینه‌ فرهنگ نماز در جامعه مستلزم تحول جدی در نظام آموزشی است

امام جمعه یزد با اشاره به نقش اجتناب ناپذیر آموزه‌های دینی در توسعه همه جامعه، گفت: نهادینه‌ کردن فرهنگ نماز و ارزش های قرآنی مستلزم تحول جدی در نظام آموزشی کشور است.

نهادینه‌ فرهنگ نماز در جامعه مستلزم تحول جدی در نظام آموزشی است

به گزارش خبرگزارش فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری‌یزدی پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز که با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نماز بین اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: نماز مسئله‌ای مهم است و نقش اجتناب ناپذیری در توسعه فرهنگی و دینی جامعه ایفا می‌کند.

وی اقامه نماز با دقت را کلید رهایی انسان از دست شیطان و هدایت به سمت تعالی دانست و افزود: احیای بیش از پیش فرهنگ نماز و قرآن در جامعه توجه به آموزه های دینی در آموزش و پرورش است.

امام جمعه یزد نهادینه سازی فرهنگ قرآنی را مستلزم تحول جدی در نظام آموزشی کشوری است، گفت: آموزه‌های دینی باید بیش از پیش در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

آیت الله ناصری یزدی در ادامه با بیان این‌که متأسفانه سند تحول آموزش و پرورش آن طور که باید به آموزش دینی و قرآنی توجه نکرده است، تصریح کرد: آموزش مسائل دینی از دوران ابتدایی نقش مهمی در تثبیت ارزش‌های دینی در روح وروان نسل جوان ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد راه‌اندازی مدارس امین را از جمله اقدامات حائز اهمیت در راستای ترویج فرهنگ معارف دینی و قرآنی دانست و بیان کرد: حمایت بیش از پیش مادی و معنوی از مدارس امین باید در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران قرار گیرد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول